וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדפסה משוגעת

עמירם כהן

15.10.2006 / 0:21

השבועונים "הדף הירוק" בהוצאת "מעריב", ו"הקיבוץ" בהוצאת "ידיעות אחרונות" - בדרך למיזוג

מזכירי התנועה הקיבוצית יפעלו למיזוג שני השבועונים הקיבוציים המתחרים "הדף הירוק" המוצא לאור על ידי "מעריב", ו"הקיבוץ" בהוצאת "ידיעות אחרונות", כך אמר בסוף השבוע ל-TheMarker מזכיר התנועה הקיבוצית, גברי ברגיל. התפוצה המשותפת של שני השבועונים היא כ-40 אלף עותקים בשבוע, רובם ככולם בקיבוצים.

שני השבועונים הוקמו בעת שהתקיימו שתי תנועות קיבוצית נפרדות. "הקיבוץ" היה הביטאון של התנועה הקיבוצית המאוחדת, ו"הדף הירוק" של הקיבוץ הארצי. לאחר איחוד התנועות והקמת התנועה הקיבוצית לפני שש שנים, נדון המיזוג, אך ההצעה נדחתה בעיקר מפני שהוצאת שני השבועונים המתחרים אינה כרוכה בעלות כספית לתנועה הקיבוצית. שני השבועונים מתפרסמים ומופצים על ידי רשתות המקומונים של "ידיעות אחרונות" ו"מעריב", והם מאוזנים כלכלית ואף מרוויחים.

לאחר ששתי התנועות התמזגו כלכלית, לפני כמה שבועות, עלתה מחדש השאלה לגבי קיומם של שני שבועונים מתחרים והתועלת העשויה לצמוח ממיזוגם לשבועון גדול אחד. ברגיל אמר כי בקיום שני עיתונים נפרדים יש מסר שהאיחוד לא הושלם, מפני שכל אחד מהם עדיין מזוהה היסטורית עם אחת התנועות. מיזוג העיתונים מוזגו העתונים העובדה שלתנועה הקיבוצים יהיה עתוד, יסמל לחברי הקיבוצים את האיחוד יותר מכל דבר אחר. עוד אמר ברגיל כי לאחר קבלת ההחלטה על המיזוג, ייערך מכרז בין "מעריב" ל"ידיעות אחרונות", שני העיתונים הגדולים, להוצאת העיתון הממוזג.

בין העיתונאים המועסקים ב"הדף הירוק" וב"הקיבוץ" קיימת התנגדות חריפה למיזוג. כתב "הקיבוץ" עודד ליפשיץ הזהיר כי שטחי הפרסום של העיתון הממוזג עלולים להצטמצם, מאחר שמדובר באותם מפרסמים, ולכן לא יהיה אפשר להגדיל את מספר העמודים. עוד אמר ליפשיץ כי עד כה, כל בדיקות הכדאיות שנעשו למיזוג הראו בבירור שאין כדאיות כזו, לא מבחינת החומרים שניתן יהיה לפרסם ולא מבחינה כלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully