וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב העבירה 42 מ' דולר למתנגדי חמאס

13.10.2006 / 17:29

מסמך אמריקאי מגלה שארה"ב החלה להגיש סיוע לפתח ולארגונים נוספים המתנגדים לחמאס. הקונסול בי-ם: אין כאן שום דבר חדש

ארה"ב החלה להעביר כספים למתנגדים פוליטיים של חמאס. ממסמך רשמי של ארה"ב שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס עולה, כי ארה"ב גיבשה את תוכנית העברת הכספים, בסכום של 42 מיליון דולר, על מנת לקדם אלטרנטיבות לחמאס. בין השאר מסייעת ארה"ב לשיקום ארגונו של אבו מאזן, פתח, ולתנועות חילוניות אחרות המתנגדות לשלטון חמאס.

"הפרויקט תומך ביעדים שהוצבו להקמת שלטון דמוקרטי", נכתב במסמך. יועצים ופרשנים אמריקאים אומרים, כי הדבר מבוצע בשקט ו"ללא תרועת חצוצרות, ללא זיקוקים ואורות ניאון", במטרה שלא למשוך תשומת לב ולהגן על הפלסטינים שמקבלים סיוע אמריקאי – חלקם כבר מזוהים בקרב חמאס כמשתפי פעולה עם ארה"ב וישראל.

המימון האמריקאי יופנה גם ל"קבוצות שמירה", כמו עיתונאים מקומיים שיעזרו לחקור את פעולות הממשלה והפרלמנט הפלסטינים בראשות חמאס. חמישה מיליון דולרים יופנו לתמיכה בבתי ספר פרטיים שאינם נשלטים בידי מערכת החינוך הציבורית שאת מדיניותה קובע חמאס.

הקונסול הכללי בירושלים ג'ייקוב וולס אמר בתגובה, כי "אין כאן שום דבר חדש. ארה"ב הפעילה תוכניות שונות בגדה המערבית וברצועת עזה במשך שנים רבות, לקידום ההתפתחות הפוליטית של המפלגות ושל ארגוני זכויות האזרח". למרות ההכחשה, הדו"ח שהגיע לידי רויטרס חוזר ואומר כי מדובר בתוכנית חדשה לגמרי שהחלה בשבועות האחרונים.

"איננו מקדמים שום מפלגה ספציפית. למעשה, נעבוד עם כל מפלגה כל עוד היא לא תומכת בדרך הטרור", אמר וולס והדגיש, כי "לא יהיה מימון ישיר לאף מפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully