וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה שני של קדחת הנילוס באיכילוב בתוך חודשיים

13.10.2006 / 15:37

תושבת המרכז אובחנה כנושאת הנגיף "קדחת הנילוס" לאחר שחשה בחולשה וחום. הנגיף העלול להיות קטלני לבעלי מערכת חיסונית חלשה

תושבת מרכז הארץ התלוננה על חום ועל חולשה ואובחנה כנגועה בנגיף "קדחת הנילוס". האישה, כבת 50, אושפזה בבית החולים "איכילוב" בעקבות בדיקת דם שנלקחה ממנה ואישרה כי האישה לקתה בנגיף.

מדובר במקרה שני של "קדחת הנילוס" שאובחן בתקופה האחרונה בבית החולים איכילוב. בחודש אוגוסט האחרון אושפזה בבית החולים תושבת תל אביב שלקתה בקדחת הנילוס המערבי. בעקבות המקרה הורה המשרד לאיכות הסביבה להדביר יתושים ברדיוס של שלושה קילומטרים מביתה.

"כל שנה מתגלים כמה עשרות מקרים של קדחת הנילוס", אמר גורם במשרד הבריאות לעיתון "תל אביב", והצביע על ירידה במספר המקרים "בשנת 2005 דווח על כ-100 מקרים והשנה היו בין 30 ל-40 מקרים, מתוכם אחד הסתיים במוות... כעת נבחן אם התקבלו דיווחים נוספים על חולים מאותו איזור מגורים כדי לאמוד את היקף התופעה". התפרצות קשה של הקדחת אירעה בישראל בין החודשים אוגוסט לאוקטובר 2000, אז אובחנו 417 חולים. 324 מהם אושפזו בבתי חולים ו-29 מתו מהמחלה.

קדחת הנילוס המערבי הינה מחלה נגיפית המועברת לבני אדם כתוצאה מעקיצת יתושים הנושאים את הנגיף, לאחר שנדבקו בו מעופות נגועים. תסמני המחלה הם דמויי שפעת וביניהם חום, כאבי ראש, כאבי פרקים ושרירים, חולשה, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. עבור בעלי מערכת חיסון חלשה, כדוגמת קשישים ותינוקות עלולה להיות המחלה קטלנית.

למחלה טרם התגלה חיסון או טיפול מתאים. הטיפול הרפואי הוא תמיכתי בלבד בהתאם לתסמיני המחלה וכולל כדורים להורדת חום, מתן נוזלים ומנוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully