וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סייפן צונחת ב-21%

עומרי כהן

13.10.2006 / 22:09

סייפן איבדה את הלקוחה הגדולה ביותר שלה. נייס מתממשת ב-2% משיא של שש שנים. נאסד"ק מאבד 0.2%. דאו יורד ב-0.1%

בוול סטריט נפתח המסחר בירידות שערים קלות, לאחר הראלי של אתמול. מדד נאסד"ק יורד ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.1%. בקרב הישראליות צונחת סייפן ב-21% לאחר שהלקוחה הגדולה ביותר שלה - אינפיניון, החליטה להפסיק את ייצור שבבי הפלאש שלה בטכנולוגיה של סייפן. נייס מאבדת 2% לאחר זינוק של 27% לשיא של שש שנים טבע יורדת ב-0.3%.

סקירת טרום מסחר

עליות חדות שנרשמו אתמול בבורסות וול סטריט, על רקע תוצאות רבעוניות טובות של כמה ענקיות שוק ובראשן מקדונלד'ס, הציבו את מדד דאו ג'ונס בשיא חדש ובמרחק חצי אחוז בלבד מרמה של 12 אלף נקודות. היום עשויה המגמה החיובית להימשך, הודות לתוצאות כספיות טובות של הקונצרן האמריקאי, ג'נרל אלקטריק. עם זאת, התמונה עשויה להשתנות לאחר פרסום נתוני המכירות הקמעוניות לספטמבר. בינתיים מצביעים החוזים העתידיים על פתיחה ללא שינוי במדדים

בהתאם לתחזיות האנליסטים, דיווחה ג'נרל אלקטריק על רווח של 49 סנט למניה, הודות למכירות חזקות שרשמה ברבעון השלישי. בגזרה המקרו כלכלית, יפורסמו נתוני המכירות הקמעוניות לספטמבר, ובוול סטריט מצפים לגידול של 0.2% במכירות, שיעור זהה לזה שנרשם באוגוסט.

הנפט הגולמי נותר מתחת ל-60 דולר לחבית זה היום השישי ברציפות, אולם עולה ב-83 סנט ל-58.69 דולר לחבית, עקב דיווח על סגירת שני שדות נפט בנורווגיה בגלל בעיות בטיחות.

בקרב החברות הישראליות - סייפן צונחת ב-19% במסחר שלפני הפתיחה. זאת, לאחר שהלקוחה הגדולה ביותר שלה ב-2005, ענקית השבבים הגרמנית אינפיניון, אשר תרמה אשר תרמה לה אשתקד הכנסות פרופורמה של כ-25.6 מיליון דולר (43% מסך ההכנסות פרופורמה), החליטה לנטוש את ייצור שבבי הפלאש (זיכרון בלתי נדיף) בטכנולוגיית ה-NROM של סייפן. עקב כך תפסיק אינפיניון לשלם לסייפן, הן עמלות רישוי בגין השימוש בטכנולוגיה והן עמלות על שירותים בתחום תכנון השבבים, החל מתחילת 2007.

להתפתחות זו אין השפעה על תוצאות סייפן ברבעון השלישי של 2006, אולם היא תחל להשפיע לרעה על ביצועי החברה כבר ברבעון האחרון של השנה. סייפן ציינה בהודעתה כי תמשיך לקבל מאינפיניון תמלוגים מוגבלים בלבד, בגין ההסכם שחתמו בעבר שתי החברות.

מניית נייס תנסה לשמור על המומנטום החיובי, לאחר שטיפסה אתמול עוד 4.5% למחיר של 31 דולר והשלימה זינוק של 27% מאז סוף אוגוסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully