וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סטודנטים חרשים חוסמים את הכניסה לאוניברסיטה

13.10.2006 / 13:57

סטודנטים הלומדים באוניברסיטה לחירשים ולקויי שמיעה בוושינגטון מתבצרים בבית ספרם בדרישה להתפטרות הנשיאה

התבצרות הסטודנטים באוניברסיטת "גלודט" נכנסת ליומה השני, כשהסטודנטים חוסמים בגופם את הכניסה לבית הספר לחרשים ולקויי שמיעה בוושינגטון.

"אנחנו בנקודת ההכרעה" אמר אחד הסטודנטים ל"וושינגטון פוסט". הסטודנטים דורשים במחאתם כי הנשיאה החדשה, ג'יין ק. פרננדז, תתפטר, בעודו כבול בשלשלאות. ההפגנה נפתחה בשבוע שעבר כשהסטודנטים הלכו והשתלטו על הקמפוס ואתמול חסמו כל כניסה לאוניברסיטה הפרטית.

ההתנגדות הוצתה במאי האחרון כששמה של פרננדז עלה כמועמדת לנשיאת האוניברסיטה. חלק מן טוענים כי מדובר ב"אישה קרה ולא אפקטיבית". אחרים מעלים ביקורת כלפי תהליך החיפוש למחליף, כשלדבריהם היה מהיר מדי וניפה מועמדים מובילים, ביניהם אפרו-אמריקני ששימש זמן רב כיו"ר הועד המנהל. עוד טוענים כי פרננדז הביאה לקרע בין חברים ההנהלה.

ההפגנות נערכות כשמעל מרחפת עננת תקופת מבחני אמצע הסמסטר, אולם הסטודנטים ממשיכים במאבקם בדרישה שפרננדז תגיע לקמפוס לשוחח עימם. אתמול הכריזה דוברת האוניברסיטת, מרסי קוגן כי הנשיאה תפגוש את הסטודנטים ברגע שיחדלו מלהחזיק את בית הספר כבן ערובה. הקהל מצידו פרץ בקריאות וסימוני "לא". בהמשך אותו יום, הגיעה הנשיאה המיועדת של "גלודט" לקמפוס – כמה מהסטודנטים זיהו אותה וניסו לעצור את רכבה, כוחות המשטרה פינו אותם ופרננדז אמרה כי היא מקווה להפגש עם הסטודנטים בקרוב.

מאידך פרננדז זוכה לתמיכה רבה בקרב חברי ההנהלה, ויחד עם הנשיא הקודם טוענת כי המפגינים כלל לא נתנו לה הזדמנות או גילו הערכה למקצועיותה וניסיונה האקדמי.

אנשי המשטרה נפגשו אמש עם המפגינים וביקשו כי יפתחו את הכניסה לקמפוס. מנהיגי ההפגנה הסכימו לפתוח את אחת הכניסות, אך הסטודנטים במקום סרבו לעשות כן.

מפקד המשטרה המקומית, צ'ארלס ה. ראמסי, אמר כי שוטריו נמצאים בסביבת בית הספר כדי לשלוט במצב, ולא על מנת לבצע מעצרים. "זה הבעיה של גלודט" אמר "אנחנו לא נמצאים כאן כדי להסב נזק או לפגוע בביטחונו של אדם, בתקווה כי הצדדים יגיע להידברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully