וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון תבדוק תלונות פלסטינים אזרחי ארה"ב

13.10.2006 / 1:27

שרת החוץ האמריקאית אמרה שהיא מודעת למגבלות שמטילה ישראל על תנועת פלסטינים אזרחי ארה"ב. שגרירות ישראל: ייבדק בדרג בכיר

ארצות הברית פועלת לבדיקת תלונות לפיהן ישראל מטילה מגבלות על תנועת פלסטינים המחזיקים באזרחות אמריקאית. דובר משרד החוץ בוושינגטון אמר כי מספר פעמים נמנע מאזרחים פלסטינים אזרחי ארצות הברית להיכנס לשטחים ולצאת מהם. בקול ישראל דווח כי דובר בשגרירות ישראל בוושינגטון אמר כי התלונות נבדקות בדרגים בכירים וכי השגרירות ממתינה לקבל עוד מידע בעניין זה ממשרד החוץ של ארה"ב.

שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליזה רייס ציינה את ההגבלות האלו שלשום, בפגישה עם חברי ארגון של אמריקאים ממוצא פלסטיני, ואמרה כי היא מודעת לקשיי הפלסטינים אזרחי ארצות הברית לנוע ממקום למקום. עוד אמרה רייס בפגישה כי ארצות הברית תעשה כל שביכולתה על מנת לסייע לפלסטינים לצאת מהמצב של "השפלה יום יומית" הנובע מהכיבוש הישראלי. "לפלסטינים מגיעים חיים טובים יותר, חיים שמושתתים על חירות ודמוקרטיה, ללא טרור, שחיתות והשפלה יום-יומית", אמרה רייס והוסיפה כי "אני מאמינה שעזרה בהקמת המדינה הפלסטינית לאנשים שסבלו והושפלו רבות תהיה הישג אמריקאי גדול".

אתמול פורסם כי בדו"ח חדש של עמותת "רופאים לזכויות האדם" נטען שהשב"כ נוקט מדיניות שיטתית של מניעת כניסת חולים פלסטינים לישראל, לצורך קבלת טיפול. לטענת העמותה, מדובר במניעה שרירותית של טיפולים, חלקם דחופים ומצילי חיים. במקרים רבים, לפי העמותה, השירות נוקט שיטה של "סירוב תחילה", ורק לאחר הפעלת לחץ משפטי שוקל מחדש את עמדתו. השב"כ אומר בתגובה, כי הארגון מאזן בין צורכי הביטחון לבין זכויות האדם, ומזכיר כי ארגוני הטרור מנסים לנצל חולים פלסטינים לצורך פיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully