וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבע הוורוד בשירות החוק

12.10.2006 / 13:10

עבריינים סדרתיים לא רוצים לחזור לכלא שמחייב אותם ללבוש סרבלים ורודים. רבים כנראה חזרו למוטב, או לפחות עברו למחוז אחר

שריף יצירתי מטקסס המציא שיטה מקורית לשמירה על החוק במחוז. הוא ביצע מתיחת פנים לכלא המקומי שיכול להכיל 5 אסירים, ושפך באזור ליטרים של צבע ורוד. אסירי הכלא קמים בבוקר בתוך מצעים ורודים, מביטים על הקירות הוורודים וסורגי התאים הוורודים, לובשים סרבלים ורודים, ואף כפכפים ורודים. ילדות בנות 4 היו מתות על זה. האסירים קצת פחות.

הוגה הרעיון, השריף קלינט לואו, מסביר שהסרבלים הורודים מסייעים לו להרתיע עבריינים סדרתיים. כמות האסירים ששבו לכלא אחרי השינוי, ירדה ב- 70%, ואולי זו הסיבה: "הם לא רוצים ללבוש את הבגדים האלה", הסביר לואו. "האסירים יכולים לבחור האם לעבוד בחוץ, או לשבת בפנים. רבים מהם בוחרים להישאר בפנים בגלל שהם לא רוצים שאנשים יראו אותם". זה גם החיסרון של הטקטיקה, שהפחיתה את השתתפות האסירים בעבודות השירות במחוז.

"אני לא יוצא החוצה בדברים האלה", אמר אחד האסירים בכלא לגארדיאן הבריטי. "זו הרתעה טובה, אני לא רוצה ללבוש אותם שוב". אחר הסכים: "המחוז יהנה מיותר עבודות שירות בלי המדים האלה", אמר.

המהפכה הוורודה התרחשה בשנה שעברה, זמן קצר אחרי שלואו נכנס לתפקיד. את ההשראה הוא קיבל מג'ו ארפאריו, האיש שכונה "השריף הקשוח ביותר באמריקה". ארפאיו שהחזיק את אסיריו באריזונה החמימה באוהלים בהם הטמפרטורה הגיעה עד 54 מעלות, נהג לתת להם תחתונים ורודים, כדי למנוע גניבות של לבני הכלא.

לואו אמר שבעוד שהסרבלים נועדו להרתיע, הקירות הורודים נועדו להרגיע. מסתבר שמאז נצבעו הקירות בוורוד, לא היו כלל קרבות אסירים בין הכתלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully