וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרח הזקן ביותר בקובה מת בגיל 126

12.10.2006 / 7:54

בניטו מרטינז המנוח הקפיד על אכילת ירקות טריים ובשר ונמנע מאלכוהול. ובמחשבה שנייה, מי בכלל רוצה לחיות כל כך הרבה

בניטו מרטינז אברוגן, האזרח המבוגר ביותר ב[[קובה]] וכוכב פרסומות השלטון לאורח חיים בריא בזיקנה, מת אמש והוא בן 126 שנים. דובר בית החולים בו אושפז מרטינז אמר כי "הוא היה בטיפול נמרץ, אך גילו המבוגר הוא הסיבה העיקרית למותו".

מרטינז, שייחס את העובדה שהאריך ימים לדיאטת בריאות של ירקות טריים, בשר וצריכת אלכוהול רק לעיתים נדירות, נולד ב-1880 בהאיטי והיגר לקובה לעבוד במטעי קני סוכר ב-1925. עם זאת, במסמכים הרשמיים שהיו ברשותו לא היתה הוכחה לגילו, משום שלא נמצאה ברשותו תעודת לידה.

בנוסף, הקשיש חסר השיניים היווה את מוקד המשיכה ל"מועדון 120 הקובני", קבוצה שהוקמה על ידי רופאו של הנשיא הקובני [[פידל קסטרו]] במטרה לקדם אורח חיים בריא בקרב האוכלוסייה הקשישה בקובה. הקומוניזם הקובני נוהג להתרברב בכך שהאריך את תוחלת החיים של האזרח הקובני ל-77 שנים, ממוצע זהה לזה של מדינות מפותחות, מערביות ועשירות.

למרטינז היה לב חלש וכן מקל הליכה, אולם למרות גילו המתקדם לא היה לו צורך להרכיב משקפיים וגם שמיעתו נותרה טובה.

מחקר שפורסם לאחרונה הראה כי יותר מ-2,500 איש מאוכלוסיית קובה שמונה 11.2 מיליון איש הגיעו לגיל 100 לפחות, רובם נשים. המחקר זקף את ההישג להרגלי הקובנים, שלא מרבים בשתיית אלכוהול, אבל מרבים לקיים יחסי מין, לעשן סיגרים ולשתות קפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully