וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום מעלה מחירים בכ-4.2%

ערן גבאי

11.10.2006 / 16:26

העלאת המחירים תשתקף בעיקר בחשבונות הלקוחות הפרטיים, ובחלק מלקוחות העסקיים הקטנים של החברה

בדרך לגל העלאות מחירים נוסף בשוק הסלולר: חברת סלקום הודיעה היום, כי מייד אחרי החגים יועלו מחירי זמן הוויר של כשליש ממנויי החברה בכ-1.4% בממוצע - כך שהעלאת המחירים לאותם מנויים תסתכם בפועל בכ-4.2%.

העלאת המחירים תשתקף בעיקר בחשבונות הלקוחות הפרטיים, ובחלק מלקוחות העסקיים הקטנים של החברה. אחרי שגלי העלאות המחירים הקודמים נרגעו מעט, ודווקא אחרי שבשני הרבעונים האחרונים חזרו חברות הסלולר לרשום גידול בהכנסה הממוצעת ממנוי, שוב מחליטה סלקום להעלאות מחירים, וככל הנראה היא תמשוך אחריה את מתחרותיה, שעל פי רוב ממהרות ליישר קו.

הפעם הקודמת שבה העלתה סלקום מחירים היתה במארס השנה, אז הודיעה סלקום על העלאת תעריפי זמן האוויר לכ-22% מהלקוחות שלה בכ-2% בממוצע - זמן קצר אחרי העלאה נוספת שביצעה החברה בשיעור ממוצע של כ-4%.

אם את העלאות המחירים של חודש מארס ניתן היה לייחס להפחתת דמי הקישוריות הנוספת בענף, בראשית מארס, בשיעור של 9%, הרי שאת העלאה האחרונה לא ממש ניתן להסביר.

מחירי הסלולר עלו ב-2005 בכל אחת מהחברות הגדולות בין 3 ל-5 פעמים, ברובן בשוק הפרטי ולא העסקי. הגל הנוכחי עשוי להיות השני ב-2006. בתחילת 2005 נדרשו חברות הסלולר להפחית את דמי הקישוריות (תשלום זמן אוויר של שיחה נכנסת בסלולר) בכ-29%, ושלוש החברות העלו את מחיריהן בשיעור של עד 25%.

הבחינה של הרשות להגבלים עסקיים, בראשות רונית קן, שהצהירה לא פעם כי תבדוק את תופעת העלאות המחירים המקבילות בשוק הסלולר - עדיין לא הולידה ממצאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully