וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולה עלולה להביא לאוסטאופורוזיס אצל נשים

11.10.2006 / 9:47

מחקר חדש מגלה כי אצל נשים שצורכות קולה באופן יומיומי, צפיפות המינרלים בעצם נמוכה הרבה יותר מאצל נשים שצורכות מעט קולה

נשים שרוצות לשמור על עצמות חזקות צריכות להפחית את צריכת הקולה שלהן למינימום – כך עולה ממחקר חדש שפורסם החודש במגזין האמריקאי לתזונה קלינית. במחקר השתתפו יותר מ-2,500 מבוגרים.

צוות החוקרים, בראשות ד"ר קתרין ל. טאקר מאוניברסיטת טאפטס בבוסטון, גילה כי צפיפות המינרלים בעצמות האגן של נשים שצרכו קולה באופן יומיומי היה נמול יותר מזה של נשים ששתו פחות מכוס קולה אחת בחודש. "מכיוון שצפיפות המינרלים קשורה בקשר ישיר לסכנת שבירה, ומכיוון שקולה הוא משקה פופולרי, לגילוי הזה יש חשיבות רפואית מהותית לציבור", כתבו החוקרים.

הם יצאו מתוך המידע כי באורח סטטיסטי, מחקרים לגבי נערות גילו קשרו בקשר ישיר בין צפיפות נמוכה ושברים לבין צריכת משקאות קלים מוגזים. אולם, המחקרים האלה לא קובעים האם הצפיפות ירדה כתוצאה משתיית המשקאות או מכיוון שצריכתם גרמה לצריכת חלב נמוכה יותר.

על מנת לבחון אם אכן קיים נזק כלשהו במשקאות מוגזים אצל מבוגרים, החוקרים מדדו את צפיפות המינרלים בעצמות עמוד השדרה והאגן ב- 1,413 נשים ו-1,125 גברים. בבחינת האוכלוסייה כולה לא נמצא קשר בין צריכת משקאות מוגזים וצפיפות המינרלים, אולם החוקרים מצאו כי אצל נשים ששתו יותר קולה, צפיפות המינרלים בעצמות האגן היתה נמוכה הרבה יותר מאשר אצל נשים ששתו פחות. החוקרים מצאו גם שהקשר הוא ישיר: ככל שהנבדקת צרכה יותר קולה, צפיפות המינרלים בעצמותיה ירדה. הקשר היה כמעט זהה גם אצל נשים שצרכו קולה דיאט או קולה נטולת קפאין. לצריכת הקולה לא הייתה השפעה כלל אצל גברים.

הנשים שצרכו יותר קולה לא צרכו פחות חלב, אבל הן ספגו פחות [[סידן]] וזרחן המקושר לסידן. קולה מכילה חומצה זרחתית, ציינו החוקרים, שפוגמת בספיגת הסידן ומגבירה את "בריחת" הסידן מהעצמות.

"אין כל הוכחה שצריכה מפעם לפעם של משקאות תוססים, כולל קולה, מזיקה לעצם", נכתב במאמר. "אולם, עד שיוכח אחרת, לנשים החוששות מאוסטאופורוזיס כדאי להימנע מצריכה יומיומית של קולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully