וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשת הסכסוך

ארנון בן-יאיר

10.10.2006 / 20:07

ערוץ המורשת - הסכסוך בין גניגר לבן-צבי עובר לבית המשפט. לטענת תיא תקשורת, חברת הירש, נישלה אותה מחלקה בערוץ שלא כדין

לא בדיוק על פי עקרונות מורשת ישראל מתנהל עד כה ערוץ הטלוויזיה הייעודי למורשת ישראל - כך עולה לפחות מהמרצת פתיחה ובקשה למתן צווים זמניים שהגישה אתמול החברה הציבורית תיא תקשורת שבבעלות עמי גיניגר, נגד שותפתה בחלקים שווים לערוץ, החברה הפרטית הירש טי. וי., שבבעלות שלמה בן צבי.

על פי התביעה, החברות חברו להתמודדות במכרז להקמת ערוץ טלוויזיה ייעודי למורשת ישראל. לטענת תיא, היא צורפה כשותפה לקבוצה המתמודדת במכרז כדי לשפר את סיכויי הזכייה שלה, שכן לזכות תיא עמדו ניסיונה הרב, המוניטין שלה בתחום הטלוויזיה ויכולותיה הכספיות.

לתיא אכן הוקצו 50% ממניות ערוץ המורשת, ובספטמבר שנה שעברה זכה הערוץ בזיכיון השידור, לאחר שהיה המתמודד היחיד במכרז. מיד עם הזכייה במכרז, כך נטען, התגלעו חילוקי דעות בין שתי החברות השותפות, והן לא הצליחו להגיע לשום הסכמה בנוגע להתקשרות ביניהן ולאופן הפקת הערוץ.

לאחר שבמשך חודשים לא קרה דבר לקידומו של הערוץ, הודיע בספטמבר השנה יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, יורם מוקדי, למי שהיה מנכ"ל הערוץ אז, משה שלונסקי, כי הערוץ מוזמן לשימוע שעניינו ביטול הזכייה שלו במכרז.

לטענת תיא, במצב דברים זה שיגרה אליה הירש מכתב, בו טענה כי תיא חבה תשלום הוצאות לערוץ בסך של כ-3 מיליון שקל. לטענת תיא, מדובר בדרישה מופרכת וחסרת יסוד. הירש לא הסתפקה בכך, ועל פי הנטען כינסה ישיבת ישיבת דירקטוריון שלושה ימים בלבד לאחר דרישת תשלום ההוצאות האמורה, בזמן שגניגר, הבעלים של תיא, שהה בחו"ל. בישיבת דירקטוריון זו החליט בן צבי, כך לפי הנטען, לבטל את הסכם השותפות בין החברות ולבטל את הקצאת המניות שנעשתה לתיא. כמו כן הוחלט, כך נטען, להקצות מניות נוספות להירש, כך שחלקה של תיא בערוץ דולל והפך שולי לחלוטין. הירש הודיעה על שינויים אלה באחזקות הערוץ למוצעת הכבלים והלווין. לטענת תיא המכתב המהווה לשון הרע של ממש.

לטענת תיא, החלטת דירקטוריון הערוץ חסרת כל תוקף משפטי, והיא בטלה מעיקרה. לטענתה, להחלטה מעין זו, בה לבן צבי היה עניין אישי, נדרשה החלטת האסיפה הכללית של הערוץ, שלא התקבלה. כמו כן, לטענת תיא, על פי חוק החברות, היה על הערוץ להציע את הקצאת המניות החדשה גם לה. לבסוף טוענת תיא, כי החלטת דירקטוריון הערוץ התקבלה ללא מניין חברים חוקי. לפיכך מבקשת תיא מבית המשפט, לבטל את הקצאת המניות הנוספת עליה החליט הערוץ; להכריז כי היא בעלת 50% מהערוץ, וכי הסכם השותפות בינה לבין הירש לא בוטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully