וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על שוקלת להפסיק טיסות סדירות לקהיר

זוהר בלומנקרנץ

10.10.2006 / 12:20

החברה מפסידה כ-20 מיליון דולר בשנה מהפעלת הקו. כחלק מתוכנית הבראה, בוחנים בחברה גם את המשך הטיסות לקפריסין

אל על מפסידה כ-20 מיליון דולר בשנה מהפעלתו של קו התעופה הסדיר לקהיר, ושוקלת להפסיק את טיסותיה למצרים כחלק מתוכנית הבראה המתגבשת בחברה לצמצום הוצאותיה. כך נודע אתמול ל-TheMarker. מנכ"ל אל על, חיים רומנו, יצא בסוף השבוע לסיור בכמה תחנות של החברה בחו"ל כדי לבחון מקרוב יעדים שהחברה שוקלת צמצום או הפסקה של הפעילות בהם, לנוכח מצבה הכלכלי הקשה. עם המדינות שהחברה שוקלת את צמצום הפעילות בהן מסיבות כלכליות נמנית גם קפריסין.

הבעייתיות בטיסות לקהיר קשורה גם בהיבטים פוליטיים: מטוסי אל על היוצאים לקהיר חוזרים ריקים מנוסעים, והחברה אף אינה מכינה מראש אוכל לטיסות אלה. זאת, בעוד שהוצאות האבטחה בטיסות אלה גבוהות מאוד.

מאחר שישראל מעוניינת להמשיך ולהפעיל את טיסותיה לקהיר על רקע היחסים המיוחדים עם מצרים, אחת האפשרויות היא כי אל על תעביר את הקו לחברת תעופה ישראלית אחרת - ארקיע או ישראייר. כך, חברת ארקיע החלה להפעיל את קו התעופה הסדיר מישראל לירדן לאחר שאל על הפסיקה להפעילו. ארקיע וישראייר מצוידות בדגמי מטוסים קטנים בהרבה מאלה של אל על, ולכן ייתכן שיהיה באפשרותן להפעיל את הקו למצרים באופן שישתלם יותר כלכלית.

אל על סיימה את הרבעון השני של 2006 בהפסד של כ-15.1 מיליון דולר, לעומת רווח נקי בסך כ-29.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2005. יתרת המזומנים של החברה ל-30 ביוני 2006 הסתכמה ב-172.9 מיליון דולר לאחר תשלומים מוקדמים בגין רכש מטוסים בהיקף של כ-38 מיליון דולר, לעומת 198.4 מיליון דולר בסוף דצמבר 2005. ההערכה היא כי החברה תסיים את הרבעון השלישי באיזון תקציבי או לכל היותר ברווח מזערי, לעומת רווח נקי משמעותי של כ-52.5 מיליון דולר ברבעון השלישי ב-2005. החברה פירסמה לא מכבר אזהרת רווח, וצפויה להפסיד 70-60 מיליון דולר ב-2006.

מאל על נמסר בתגובה: "החברה בודקת את הכדאיות הכלכלית של קווי החברה". עם זאת, החברה סירבה להתייחס ספציפית לעניין סגירת הקו לקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully