וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א מכחישה שפקחיה גוררים אופניים

10.10.2006 / 13:00

הבוקר דווח כי העירייה לא מסתפקת בגרירת מכוניות והחלה לגרור גם אופניים. העירייה בתגובה: אין שום מדיניות כזאת

תל אביבים רבים זנחו את השימוש במכונית בתוך העיר בשל עומס התנועה ובעיקר בשל מצוקת החניה, ועברו לרכוב על אופניים, אך מסתבר שמצוקת החניה עומדת להפוך גם למנת חלקם של המשתמשים ברכב הדו-גלגלי הבלתי ממונע. פקחי עיריית תל אביב החלו לגרור אופניים שנקשרו לעמודי חשמל, תמרורים, גדרות וכיוצא באלה.

ב"ידיעות אחרונות" דווח היום, כי עיריית תל אביב החלה לצייד את פקחיה ב"קאטרים" לחיתוך שרשראות ברזל ומנעולים, ואלו עוברים ברחובות העיר ומפנים זוגות אופניים הקשורים באופן המפריע לתעבורת הולכי הרגל על המדרכות. התושבים שאופניהם נגררו נדרשים, ממש כמו בעלי המכוניות, להגיע לאתרי האגף הפיקוח העירוני ולשלם קנס על "הצבת מפגע עירוני", לפני שיוכלו לשוב ולדווש ברחבי העיר.

העירייה: מדובר במקרה חריג ובעל האופניים הוזהר

מעיריית תל אביב נמסר לוואלה! חדשות, כי מדובר במקרה חריג. "האופניים נלקחו לאחר שהגיעו תלונות של תושבי האזור למוקד העירוני על כך שהם מהווים הפרעה להולכי הרגל. יתרה מכך, פקחי העירייה הדביקו מדבקת אזהרה על האופניים 3 ימים לפני שנלקחו, ואף על פי כן בחר בעל האופניים להשאיר אותם במקומם".

עוד נמסר, כי "לעירייה אין מדיניות של גרירת אופניים, אולם כל חפץ שמונח באופן שמפריע לציבור ולבטיחותו מוסר ומורחק על ידי הפיקוח העירוני. זהו חלק מהשירות שעירייה אחראית נותנת לתושביה. אנו מניחים שאילו קשיש היה נתקל באותו חפץ, נופל ונפצע, השאלות הנשאלות היו, איך זה שהעירייה אינה דואגת להסרת מפגעים העלולים להכשיל בני אדם".

בעירייה מדגישים נדגיש שמאות מתקני חניה לאופניים הוצבו ברחבי העיר, ובכל מקרה ניתן לקשור אופניים בכל מקום באופן שאינו מפריע להולכי רגל, אינו פוגע בבטיחותם ואינו גורם להשחתת המרחב הציבורי.

"למקרה של נזק, בעירייה קיים מנגנון פיצוי הדן במקרים ובהתאם לנתונים מחליט אם לפצות ואם לאו. במקרה הנוכחי לא נגרם כל נזק ולא ניתן לו קנס" אומרים בעירייה ומוסיפים, כי העירייה מעבירה את החפצים למספר מקומות ברחבי העיר וניתן לפנות למוקד העירוני (106) לבירור האתר הרלוונטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully