וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות: אנשי סדאם קברו משפחה בעודה בחיים

9.10.2006 / 18:30

משפטו של הרודן העיראקי לשעבר התחדש היום. במהלך הדיון העידו ארבע העדות האחרונות וסיפרו על רצח העם הכורדי בשנות השמונים

משפטו של סדאם חוסיין התחדש היום לאחר הפסקה בת שבועיים. בדיון הנוכחי מואשמים סדאם, בן דודו וחמישה מפקדי צבא עיראק לשעבר, בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות, על חלקם במותם והיעדרותם של 182,000 בני העם הכורדי.

היום העידו ארבע העדות האחרונות בדיון בעניין גורל העם הכורדי. "במהלך מבצע צבאי נגד העם הכורדי, בשנות השמונים, קברו כוחותיו של סדאם חוסיין משפחה כורדית בעודם חיים ב"קבר אחים", תיארה אחת העדות את רצח העם.

בית המשפט שמע עדות מזעזעת נוספת על התנאים בנוגרת סאלמאן, מתקן כליאה מדברי בדרום עיראק, בו הוחזקו האסירים הכורדים. שם, לפי העדות, מחסור במזון ומים הביאו אסירים כורדים למיתה. שתיים מתוך ארבעת העדות סיפרו על כלב שחור גדול שחפר ואכל את גופות האסירים המתים ואחרת סיפרה כי שומרי הכלא אילצו נשים, ביניהן נערות צעירות, להתקלח בפניהם בזמן שאלו יורים מעל לראשיהן.

"אני יודעת מה גורל משפחתי. הם נקברו בעודם בחיים", סיפרה אחת העדות בסערת רגשות "הייתי רוצה לשאול את סאדאם שאלה: מה הייתה אשמתם של הנשים והילדים?" עוד סיפרה כי תעודות זהות של חמש מבין אחיותיה נמצאו בקבר אחים בדרום עיראק.

התביעה במשפט טענה, כי אלפים מבני העם הכורדי, בהם נשים וילדים, נלקחו מכפריהם, הוצאו להורג והושלכו לקברי אחים. בשימועים קודמים טען סדאם, כי מדיניות הפגיעה במורדים הכורדים בשנות השמונים הייתה כחלק ממלחמת ממשלתו הסונית בשכנתה איראן השיעית, כשהוא מכנה את בני העם הכורדי "סוכנים של איראן והציונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully