וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח טורניר גביע האלופות בקריקט

רועי פרידמן

8.10.2006 / 12:28

טורניר הקריקט השני בחשיבותו אחרי הגביע העולמי יצא לדרך בהודו. עשר נבחרות תתחרינה על הגביע, שיוענק ב-5 בנובמבר

טורניר גביע האלופות הוא טורניר הקריקט השני בחשיבותו אחרי הגביע העולמי, נפתח אתמול בהודו. עשר הנבחרות המשחקות טסט תתחרינה על הגביע, שיוענק ב-5 בנובמבר במשחק הגמר במומבאי. שיטת הטורניר היא ששש הנבחרות המדורגות ראשונות בעולם, נכון לראשון באפריל 2006, עלו אוטומטית לסיבוב השני, והן אוסטרליה, הודו, אנגליה, פקיסטן, ניו זילנד ודרום אפריקה. ארבע הנבחרות הנותרות, תשחקנה בסיבוב מוקדמות, שנפתח אתמול.

במשחק הראשון בין סרי לנקה לבנגלה דש במוהאלי, חביב-אל-באשר, הקפטן הבנגאלי, בחר להגיש ראשון, אלא שהחובטים הסרי לנקים מיד החלו לחבוט, בראשות אופול תראנגה הצעיר, וסנאת ג'איאסורייה הוותיק. סייד ראסל פסל את ג'איאסורייה ל-31, אבל גם הקפטן, מהלה ג'איאוורדנה, ומרוואן אטאפטו, תרמו לתוצאה גבוהה. אלא שבהמשך נכנסו לפעולה מוחמד רפיק ועבד-א-רזאק, ועצרו את קצב ההתקדמות של הסרי לנקים, כשרפיק סיים עם פסילה אחת ל-37 נקודות חובה בלבד ב-10 האוברס שלו, ורזאק עם 2 פסילות ל-49 נקודות ב-10 האוברס שלו. תראנגה עבר פעם חמישית בקריירה שלו במשחקי יום אחד את רף מאה הנקודות, ובעזרת תרומות צנועות של טילקראטנה דילשאן, מותיה מוראליטאראן ולסית מלינגה, סרי לנקה עברה את ה-300.

מטרה של 303 היא לא מטרה קלה, במיוחד כשבאמצע האובר ה-19 התוצאה היתה 76 ל-4 פסולים, ואחרי שמוראליטאראן פסל את פרחאד רזה והבנגלים על 141 ל-5, נראה שזה הולך לתבוסה. אלא שבעזרת שיא קריירה של סקיב-אל-חסן, 69 בלי להיפסל ועוד 30 של משרפה מורטאזה, ובמיוחד הגשה מאד לא ממושמעת של הסרי לנקים, עם 6 הגשות לא חוקיות ועוד 21 נקודות מהגשות רחוקות מהחובטים, בנגלה דש סיימה עם תוצאה מכובדת.

תוצאה:

סרי לנקה 302 ל-8 (50 אוברס)
בנגלה דש 265 ל-9 (50 אוברס)

סרי לנקה ניצחה ב-37 נקודות. אופול תראנגה נבחר לאיש המשחק.

עד שלארה סגר עניין

במשחק השני בגוג'אראט, בין מחזיקת הגביע, הודו המערבית, לזימבאבואה, זכה פרוספר אוטסייה, הקפטן הזימבאבואי, בהטלת המטבע והחליט לחבוט ראשון, בתקווה לתוצאה באזור ה-250. למגישים מהודו המערבית היו תוכניות אחרות, כשרק אוטסייה עם 27 וטפאדזווה מופמביזי עם 18, עברו את ה-15 נקודות. ג'רום טיילור ודוויין סמית התחילו עם העובדה עם שתי פסילות כל אחד, וכריס גייל סגר עניין כשב-19 הגשות, הוא פסל 3 חובטים ל-3 נקודות חובה בלבד, והסיבוב נגמר בפחות משעתיים ורבע.

ההוראה בחדר ההלבשה של הודו המערבית היתה לסגור עניין מהר, וגייל נענה לקריאה. הוא השיג 41 נקודות מ-34 כדורים, מתוכם 7 כדורים שהתגלגלו החוצה ל-4 נקודות ועוד כדור ליציע ל-6. עזרה לו העובדה שפעמיים שחקני השדה הפילו תפיסות פוטנציאליות. כשגייל נפסל בסוף, נכנס בריאן לארה, בהופעה הראשונה שלו בהודו אחרי עשר שנים (וכנראה גם הסדרה האחרונה שלו שם), ושתי שישיות שלו סגרו עניין.

תוצאה

זימבאבואה 85 (30.1 אוברס)
הודו המערבית 90 ל-1 (14.2 אוברס)

הודו המערבית ניצחה ב-9 וויקטס. כריס גייל נבחר לאיש המשחק. המשחק השלישי ייערך ביום שלישי בגוג'אראט בין זימבאבואה לסרי לנקה. שידור ישיר ב-FOX בשעה 11:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully