וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים במקסיקו ממשיכים לשבות

8.10.2006 / 19:19

מורים השובתים בעיר אואחקה מסרבים להענות להצעות הממשלה לגישור כל עוד מושל האיזור ממשיך בכהונתו

המורים השובתים באואחקה שב[[מקסיקו]] דחו את הצעת הממשלה שנועדה להביא לסיומה של השביתה הנמשכת מזה חמישה חודשים ושיתקה את מרביתה של העיר.

ב"וושינגטון פוסט" דווח, כי טרם פורסמו פרטים על הצעת הממשלה, אולם נאמר כי ההצעה כללה העלאת שכר. מנגד אומרים המורים כי ימשיכו להתעקש על דרישותיהם העקרוניות, ביניהן התפטרותו של מושל אואחקה , שלטענתם זכה בכיסאו בהונאת בחירות והפעלת אלימות. כמו כן דרשו המורים, כי אלפי אנשי הצבא שהוצבו יעזבו, מתוך חשש כי בכוונת החיילים להשתלט בכוח על מרכז העיר.

גורמים מעריכים כי דחיית הצעת הממשלה תגביר את המתח בעיר, שם כבר הצטרפו מפגינים שמאלניים למאבק המורים בהקמת מחסומים, בריחה מהמשטרה, הברחת התיירים והשתלטות על תחנות הרדיו והטלוויזיה. בשבת הובא למנוחות מורה שהתנגד לשביתה והפר אותה. אנשים בסביבתו העריכו כי נדקר על ידי אחד המפגינים מן השמאל הקיצוני.

בהמשך לנסיונות להביא להידברות, דחו המורים הזמנת הממשלה לקיים פגישה היום באואחקה, כשרוב שיחות המשא ומתן נערכו עד כה במקסיקו סיטי. מנהיג השביתה אמר כי הממשלה ביקשה כי יחזרו ללמד ויאפשרו למשטרה הפדרלית לסייר בעיר. אך המורים אמרו שישקלו את הבקשה רק במידה ודרישתם להתפטרות המושל תצא לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully