וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגאווה האירופי: ת"א הפסידה לציריך

ליאת ברגמן

8.10.2006 / 16:06

המצעד של שנת 2009 יערך בשווייץ. מה שהכריע את הכף היה המלחמה האחרונה, וביטול המצעד בירושלים, מזה שנתיים ברציפות

מצעד הגאווה השנתי הבינלאומי יתקיים בשנת 2009 בציריך, שווייץ, ולא בתל אביב, כך הוחלט היום. בהצבעה שנערכה במדריד, שם יתקיים המצעד בשנת 2007, הפסידה ישראל לציריך בשלושה קולות בלבד. הפורום אשר בוחר את המיקום של מצעד הגאווה הבינלאומי הוא קבוצה של כ-20 ארגונים אשר אמונים על עריכת מצעדי גאווה במדינותיהם. אחרי ישראל ממוקמת העיר מנהיים בגרמניה.

איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל אביב שנשלח על ידי העירייה להשתתף בכינוס, אמר לוואלה! חדשות כי "מצבנו עוד היה בסדר לפני המלחמה האחרונה והביטול האחרון של המצעד בירושלים. מראש ישראל לא נחשבת למקום בטוח, וזה מצעד אירופי שאמורים להגיע אליו אנשים מכל רחבי אירופה". פנקס אמר, כי הייתה פתיחות רבה לגבי קיום המצעד בתל אביב, אך ציריך זכתה בכבוד גם מטעמי נוחות: שווייץ נמצאת באמצע אירופה והיא נורא נגישה, עלויות ההגעה נמוכות, אפשר להגיע בזמן קצר".

זו השנה השנייה ברציפות שמבוטל מצעד הגאווה בירושלים. לדבריו של פנקס, לדבר הייתה השפעה על הבחירה היום. בשנה שעברה הוא בוטל בשל ההתנתקות, והשנה הוא בוטל בשל המלחמה. מארגניו, הבית הפתוח בירושלים, ניסו לקבל היתרים לערוך אותו סמוך לראש השנה, אך המשטרה לא אישרה את המצעד בתאריכים המדוברים. "ביחד עם הביטול של ירושלים, והתחושה שלהם שאולי גם אצלנו בתל אביב יבוטל, ניסינו להסביר שאצלנו לא יהיה כזה דבר", דברי פנקס.

בשנת 2009 תחגוג תל אביב 100 שנים להיווסדה, ובעירייה קיוו לערוך את האירוע בעיר, כחלק מהחגיגות. לדבריו של פנקס, ייתכן שמצעדים בינלאומיים אחרים יערכו בישראל, ובכל מקרה, אירועי ה-100 שנים לתל אביב יכללו גם מצעד גאווה מפואר. "אנחנו משלמים מחירים על המצב אצלנו, ואנחנו חיים כרגיל. זה שאנחנו מקבלים מלחמות בצורה טבעית, לא אומר שבעולם מסתכלים עלינו כמקום מאוד מוזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully