וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יממן הקמת מרכזי נפגעי תקיפה מינית

יעל קישיק

8.10.2006 / 7:22

משרדי האוצר והבריאות יקצו 2 מיליון שקלים להקמת מרכזים חדשים, ויעבירו תקציב נוסף גם למרכזים הקיימים

משרד האוצר ומשרד הבריאות יעבירו שני מיליון שקלים למימון מרכזים חדשים לנפגעי תקיפה מינית. כך הודיע שר האוצר אברהם הירשזון לאחר שנענה לפנייתה של ח"כ זהבה גלאון )מרצ). כמו כן, יועבר תקציב נוסף לשני המרכזים הקיימים שפועלים בבתי החולים וולפסון שבחולון ובני ציון (רוטשילד) שבחיפה.

כיום פועלים בישראל עשרה מרכזי סיוע לנפגעי תקיפה מינית. המרכזים הוקמו ביוזמתה ובהתערבותה של ח"כ גלאון, במטרה להקל על הטיפול בנפגעי תקיפה מינית, תוך מתן כל השירותים הדרושים לנפגעים תחת קורת גג אחת, על ידי כל הרשויות הנוגעות בדבר: בתי-חולים, משטרה, המכון לרפואה משפטית ומרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית. בנוסף, המרכזים מפעילים רכזות חינוך בבתי הספר, בצבא ובקרב מקומות עבודה שמטרתן להגביר את המודעות בקרב בני הנוער בפרט והציבור בכלל להטרדה מינית.

גלאון אמרה בעקבות החלטת האוצר, כי "מדובר בהישג משמעותי ביותר שיסייע במאבק הביורוקרטי לנפגעי התקיפה המינית. אני מעריכה מאוד את העובדה ששרי האוצר והבריאות אימצו את גישתי שהמדינה צריכה להכיר בכך שאונס הוא בעיה כלל חברתית שהמדינה צריכה לקחת עליו אחריות, ולא בעיה של הנפגעים עצמם ולכן לתקצב אותה על ידי הקמת מרכזים נוספים ותחזוקם של המרכזים הקיימים".

בשנת 2005 התקבלו 33,424 פניות לקווי הסיוע מתוכן כ- 8,970 פניות חדשות על רקע תקיפה מינית. הפניות מתקבלות במרכזי הסיוע, המפעילים קווי חירום ארציים 1202 לנשים ו-1203 לגברים, הפועלים 24 שעות ביממה ונותנים סיוע לנפגעים מכל המגזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully