וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ישראלי זכה בפרס האיג נובל

6.10.2006 / 19:43

המחקר מצא כי ניתן להתגבר על שיהוקים על ידי הכנסת אצבע לרקטום. הפרסים חולקו על ידי זוכי פרס נובל האמיתי

פרסי ה[[איג נובל]] חולקו אתמול למחקרים המיותרים שנערכו בתקופה האחרונה. פרסי האיג נובל הם פרסים הומורסטיים המנוגדים לפרסי הנובל הידועים. בין המחקרים שזכו: מחקר על כפות רגליים מסריחות, רעש ציפורניים על לוח ומכשיר הדוחה בני נוער באמצעות השמעת צליל גבוה במיוחד. מחקרים נוספים שזכו הם מחקר ישראלי אמריקאי שמצא כי ניתן להתגבר על שיהוקים על ידי הכנסת אצבע לרקטום ומחקר שבדק מדוע ציפורי נקר לא מקבלות כאב ראש.

"הפרסים נועדו לחגוג את הלא שגרתי, לכבד את הדמיון ולעורר את עניין האנשים במדע, רפואה וטכנולוגיה" אמר מרק אברהמס, עורך מגזין המדע ההומוריסטי "המחקרים הבלתי סבירים". המגזין מימן את הטקס, יחד עם אגודת המדע הבדיוני ואגודת הסטודנטים לפיזיקה של אוניברסיטת הארוורד-רדקליף.

כל המחקרים שזכו בפרס הם אמיתיים ופורסמו במגזינים רפואיים או מדעיים שונים. בניגוד לפרסי הנובל שחולקו השבוע על ידי האקדמיה למדעים בשבדיה, זוכי האיג-נובל לא קיבלו שום סכום כסף, הכרה מועטה בלבד, והסיכוי שמחקריהם ישנו את עתיד המדע או הרפואה קלוש עד לא קיים.

שם הפרס, איג נובל, הוא משחק במילה האנגלית ignoble , שמשמעותה נחות. אבל בכל זאת, הזוכים בפרס המושמץ קיבלו את הפרסים מידי זוכי פרס נובל אמיתיים, באירוע ששודר באינטרנט אתמול בערב.

המחקרים הזוכים

בתחום הביולוגיה זכה מחקר שמצא כי נקבת יתוש האנופיליס, המפיצה את ה[[מלריה]], נמשכת במידה זהה לגבינה רכה הנקראת לימבורגר ולכפות רגליים מסריחות. המחקר שזכה בתחום חקר העופות בדק מדוע ציפורי הנקר לא מקבלות כאב ראש. בתחום התזונה זכה מחקר שמצא כי חיפושיות זבל הן למעשה אכלניות בררניות ביותר. את פרס האיג-נובל לשלום קיבל חוקר שפיתח מכשיר הדוחה בני נוער מעצבנים באמצעות השמעת צליל גבוה במיוחד, שמבוגרים אינם שומעים, ועל כך שיישם את הטכנולוגיה שפיתח לרינגטון למכשירים סלולרים, אותו יכולים לשמוע בני הנוער בלבד, אך לא המורים.

בתחום האקוסטיקה זכה ניסוי משנת 1986 שנועד לגלות מדוע רעש ציפורניים על לוח הוא כל כך מעצבן. בתחום המתמטיקה זכה מחקר שחישב את מספר הפעמים שיצטרך צלם לצלם קבוצת בני אדם על מנת להבטיח שכל המצולמים לא עצמו עיניהם בזמן הצילום.

בתחום הרפואה זכו קבוצת חוקרים מהמרכז הרפואי בני ציון בחיפה וחוקר מטנסי שבארצות הברית, על מחקרים דומים שפרסמו, וכותרתם "הפסקת שיהוקים סוררים באמצעות מסאז' רקטלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully