וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: עודף טסטוסטרון פוגע במוח

3.10.2006 / 7:39

הורמון גברי במינון גבוה גורם להרס תאי מוח במנגנון הדומה להרס התאים באלצהיימר. למי שתהה: ההורמון הנשי לא עושה את זה

מחקר אמריקאי חדש קובע כי עודף [[טסטוסטרון]] יכול לפגוע בתאי מוח. טסטוסטרון, ההורמון הגברי האחראי בין היתר על היצר המיני, יכול לגרום להרס התאים.

ב"מעריב" דווח, כי בבדיקות מעבדה בהן נבחנו תאי המוח של דברים, התברר כי מתן הורמון זכרי ברמות גבוהות, גורם להרס התאים במנגנון המכונה אפופטוסיס, בדומה להרס תאי מוח בקרב חולי [[אלצהיימר]]. להערכת החוקרים, זו הסיבה לשינויים התנהגותיים של אתלטים שצורכים עודף סטרואידים עתירי טסטוסטרון, המתבטאים באגרסיביות ובנטייה אובדנית.

במהלך הבדיקה שביצע צוות החוקרים, נחשפו תאי המוח לריכוזי טסטוסטרון שונים למשך שש שעות. על פי התוצאות שפורסמו בירחון הכימיה הביולוגית, טסטוסטרון במינונים של יותר מ-100 ננוגרם למיליליטר בתנאי מעבדה אינו מזיק לתאים, אבל ככל שעולה המינון, כך גדל הנזק. במקביל דיווחו החוקרים על בדיקה דומה שבו ניתן ההורמון הנשי אסטרוגן לנשים, והתברר שהשפעתו של ה[[אסטרוגן]] הרסנית הרבה פחות מזו של הטסטוסטרון.

הטסטוסטרון מיוצר בגוף הגבר במינון גבוה עד פי 20 בהשוואה לייצורו בגוף האישה, והוא אחראי בין היתר למנגנון הפוריות והתפקוד המיני, למסת השריר ולמבנה הגוף. הרופאים מבקשים להבהיר: ייצור של טסטוסטרון באופן טבעי אינו מסוכן, אלא רק במינונים עודפים, כאלו שניטלים באופן מלאכותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully