וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקט: השעיה לקפטן פקיסטן בגלל פרשת הכדור

רועי פרידמן

2.10.2006 / 12:00

אינזמאם אל חאק הושעה לארבעה משחקי יום אחד בשל הפארסה באובל. זוכה מאשמת הטיפול בכדור, ונענש על כך שהנבחרת לא חזרה לשחק

אינזמאם-אל-חאק, קפטן נבחרת פקיסטן הושעה לארבעה משחקי יום אחד, בעקבות החלטתו לא לחזור לשחק בעקבות האירועים בטסט בלונדון בחודש אוגוסט. כזכור, אחרי ששופטי המשחק, דאריל הייר מאוסטרליה, ובילי דוטקרוב מדומניקה, הודו המערבית, הענישו את נבחרת פקיסטן בחמש נקודות על כך שלטענתם אחד השחקנים "טיפל" בכדור המשחק, שחקני פקיסטן לא חזרו למגרש אחרי הפסקת התה, והשופטים פסקו על הפסד טכני. אינזמאם זוכה מאשמת ה"טיפול" בכדור.

העונש שאינזמאם קיבל הוא לא העונש המקסימלי, וכמובן שהיו קריאות נגד ה-ICC בעקבות העונש הלא חמור, יחסית. ריצ'י בנו, קפטן נבחרת אוסטרליה לשעבר ומבכירי שדרי הקריקט בעולם, לא מבין מדוע ההשעיה היא לא ממשחקי טסט, והעובדה שאינזמאם הושעה ל-4 משחקים תאפשר לו באופן תאורטי לשחק בגמר טורניר גדול שייערך בהודו, טורניר שהוא השני בחשיבותו אחרי אליפות העולם (שתיערך, אגב, בין חודשים אפריל ומאי בקריביים).

דאריל הייר לא יוזמן לשפוט בטורניר הזה, ועתידו כשופט בין לאומי לוט בערפל, למרות שהוא הודיע שהוא מעוניין להמשיך לשפוט. כזכור, דלף דוא"ל ששלח הייר, כביכול, לבכירים באיגוד העולמי, ולפיו הוא מוכן לפרוש תמורת פיצויים של 500 אלף דולר. בעקבות פסק הדין, אינזמאם הודיע כי כמוסלמי, ובעיקר בתקופת הרמדאן, הוא סולח להייר על התקרית, וכי זה מה "שדתו מחייבת אותו לעשות". ההתאחדות האנגלית הודיעה שהיא מתכוונה לתבוע את ההתאחדות הפקיסטנית על הפסדים שנגרמו לה בעקבות התקרית. ההתאחדות הפקיסטנית הודיעה בחזרה, שאם יש מישהו לתבוע אלה הם הייר וה-ICC, האשמים לטענתם בתקרית.

ואם זה לא מספיק, כתבה ב"סאנדיי טלגרף" האשימה את רמיז ראג'ה בליבוי התקרית במהלך המשחק. רמיז, שחקן לשעבר של הנבחרת הפקיסטנית ויו"ר לשעבר של ההתאחדות, הוזמן כשדר אורח על ידי רשת סקיי לשדר את המשחק. כאשר החלה התקרית, כשהייר סימן על עונש לפקיסטנים, הוא התבטא בחריפות נגד ההחלטה, ולטענת העיתון. שחקנים פקיסטנים שהיו בחדר ההלבשה במהלך המשחק ושמעו את השדור העבירו לשחקנים שהיו על המגרש את הביקורת של רמיז, מה שלטענת העיתון עודד את שחקני פקיסטן לא לחזור לשחק אחרי ההפסקה.

ובמקביל הגוף האחראי על חוקי המשחק מתכוון לדון בשינויי חוקים, כנראה בעקבות הארועים, למרות שטוני לואיס, לשעבר קפטן נבחרת אנגליה, ומי שישמש יו"ר הוועדה שתעסוק בכך, בחר לא להגיב על אלו חוקים ידברו.

הדיון המשמעתי בארוע הזה אומנם הסתיים כשאף צד לא מתכוון לערער על הפסיקה, אך ייקח זמן עד שנראה את ההשפעה של הפסיקה על המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully