וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג האזרחים בעיראק הגיע לשיא בספטמבר

2.10.2006 / 14:23

לפי נתוני הממשלה העיראקית, בחודש שעבר מתו במדינה 1,089 בני אדם. האו"ם: במהלך יולי ואוגוסט נהרגו 6,599 אזרחים עיראקים

מספר האזרחים העיראקים שמצאו את מותם במסגרת תקריות אלימות במדינה שבר שיא בספטמבר, כך מראים נתונים ממאגרי המידע של הממשלה העיראקית.

דו"חות של משרד הבריאות ומשרד הפנים העיראקים דיווחו כי בחודש שעבר מתו במדינה 1,089 בני אדם, מספר שמהווה עלייה של 42% מ-769 בני אדם שנהרגו בחודש אוגוסט וגדול יותר אף מהשיא הקודם, העומד על 1,065 בני אדם שאיבדו את חייהם בחודש יולי.

למרות שלא הושלם עדיין, הדו"ח מהווה אינדיקציה לעלייה חדה בשיעורי ההרג לאחר הפיגועים במסגדים השיעים בחודש פברואר וכן על עלייה שארעה כתוצאה ממבצע צבאי שהחל בבגדד בחודש אוגוסט.

האו"ם, שמוסיף למספרי ההרוגים שבידי הממשלה גם את ההרוגים שגופותיהם לא זוהו, טוען כי 6,599 אזרחים עיראקים נהרגו במהלך יולי ואוגוסט, שהם 70 הרוגים יותר מאשר בחודשיים שקדמו להם. לפי הדיווח של האו"ם, באוגוסט היו פחות הרוגים לעומת יולי, אולם בספטמבר כמות הנפגעים עלתה.

במהלך יומיים בלבד בחודש ספטמבר, משרד הפנים העיראקי דיווח כי מצא 60 גופות באזורים שונים של הבירה בגדד. רוב הגופות נמצאו כשהן כפותות ועליהן סימני עינויים, יריות וחניקות. על חלק מהגופות היו סימנים של חומצה ששפכו עליהן, סימני הלקאה, וכן גופות שחוברו לזרמים חשמליים. עשרות גופות שכאלה מאותרות בבגדד מדי יום ביומו.

צבא ארה"ב המוצב בעיראק דווקא מדווח כי המבצע שהחל בחודש אוגוסט על מנת לטהר את בגדד מלוחמי המליציות, דווקא הצליח להפחית בחצי את מספר הרציחות בסגנון "הוצאה להורג" שבוצעו בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully