טיפים לצום קל

טיפים של התזונאית אולגה רז לקראת הצום, מהלכו וסיומו,
מתוך הספר "סודות התזונה - המדריך השלם לתזונה נכונה"

• מהבוקר ועד לארוחה המפסקת רצוי לאכול 3-4 ארוחות קטנות, שיכללו פחמימות מורכבות (לחם, קרקרים, אורז, פסטה), כדי למלא את מאגר הפחמימות בשעות הראשונות של הצום.

• ותרו על ארוחת צהריים גדולה ודחו אותה לארוחה המפסקת.

• שתו הרבה משעות הבוקר, כדי למלא את מצבור הנוזלים בגוף, אבל לא מומלץ לשתות קפה, תה או קולה בשעות שלפני הצום בגלל התכונה המשתנת שלהם.

• ארוחה מפסקת: לא להפריז באכילה. אכילה מוגזמת תכביד עליכם ותעייף אתכם. כדאי שתהיה זו ארוחה רגילה בהחלט.

• המלצה לתפריט ארוחה מפסקת, הכוללת רכיבים התורמים לתחושת שובע ממושכת:
- מרק/סלט
- מנת בשר /דג/חלבון מהצומח (קטניות/סויה)
- תוספת פחמימה (אורז בסמטי, אטריות, לחם מדגנים עשיר בסיבים, פסטה, בטטה, בורגול שעועית לבנה או עדשים), ושומן.
- פירות.

כדאי לוותר בארוחה המפסקת על: תפוחי אדמה, לחם לבן, ממתקים, שתייה מתוקה – שכן אלה מעודדים הפרשת אינסולין לדם ומעוררים תחושת רעב. מומלץ גם להמעיט בתיבול ובמלח – כך תרגישו פחות צמאים.

• בסיום הארוחה הקפידו לשתות מים, כדי לאזן את משק הנוזלים בגוף לקראת יום ללא שתייה.

• במהלך הצום המעיטו בפעילות גופנית ושהו במקומות קרירים ומוצלים – למנוע התייבשות ולשמירה על נוזלי הגוף.

• בסיום הצום: אכילה מוגזמת מיד לאחר הצום עלולה לגרום להרגשה רעה, יש להפעיל את המעיים בהדרגה לאחר יממה ללא פעילות -
1. שתו כוס מים או שתיקה ממותקת (כוס תה עם סוכר או דבש)
2. אכלו פרי/פרוסת עוגה בחושה/עוגת שמרים
3. אם חשים בחולשה – לאכול פרוסת לחם עם ריבה/דבש ופרי עשיר בסוכר כמו בננה/אבטיח/ענבים. אם מרגישים טוב – פרוסת לחם עם ממרח, צלחת מרק עם אטריות וכד'.
4. שתו וחכו כחצי שעה לפני האכילה הבאה.
5. הארוחה הבאה תכלול מאכלים כגון: אורז, תפוחי אדמה מבושלים בקליפתם, אטריות, פריכיות אורז, מנה עיקרית חלבונית וירקות.
6. ותרו על מזונות מטוגנים עתירי שומן, שעלולים לגרום לתחושת כבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully