וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג התחזק ל-4.30 שקלים

טל לוי

29.9.2006 / 12:32

אתמול נקבע שערו של הדולר בשפל של יותר מ-3 שנים. הבינלאומי: הכיוון של הדולר עדיין למטה


הדולר התחזק מעט היום לאחר שבוע של ירידות רצופות. המטבע האמריקאי התחזק היום 0.12% ושערו היציג נקבע על 4.302 שקלים; היורו איבד 0.16% ושערו 5.455 שקלים. אתמול קבע הדולר שפל של יותר מ-3 שנים.

בחדר העסקות של הבנק הבינלאומי מציינים כי הדולר עדיין סובל ממומנטום שלילי לאחר פרסום כי הצריכה הפרטית בארה"ב ירדה, ומספר דורשי העבודה גדל והתוצר המקומי ירד.

בטווח הקצר צופים בבנק ירידה בדולר-שקל לכיוון ה-4.29 שקלים. רמת התמיכה הבאה נמצאת ב-4.295 שקלים כך שברגע שרמה זו תישבר, ימשיך הדולר לכיוון 4.28 שקלים. התחזית היא שתסריט מעין זה אכן יתממש.

"על פי האינדיקטורים הללו מסמנים האטה בכלכלה כך שאין לחצים אינפלציוניים שיגרמו להעלאת ריבית - דבר שגורע מהאטרקטיוויות של הדולר", אומרים שם. מצד שני, הדולר התחזק אתמול קלות בשל דברים שנשא חבר הפדרל ריזרב שאמר שהתוצר בארה"ב ירד השבוע באופן נקודתי בשל הירידה שחלה במחירי האנרגיה ולא בשל הרעה ארוכת טווח. לדבריו, נתוני התוצר הבאים לא יצאו נמוכים כך שייתכנו לחצים אינפלציוניים שעשויים להעלות את הריבית. במילים אחרות הנושא נותר פתוח.

בבנק לאומי מציינים, כי "על רקע מגמת המסחר בעולם צפוי השקל להמשיך ולהיסחר ביציבות מול הדולר בטווח הקצר אף עשוי להתחזק מעט על רקע היחלשותו של הדולר בעולם והמשך תנועות ההון לישראל בעתיד". סתירה מסוימת להערכה בדבר היחלשות הדולר מגיעה בהמשך, שם מציינים בלאומי דווקא, כי "הדולר נמצא ברמות שפל ואין אנו צופים החלשות בו, בוודאי לא מהותית".

עוד מעריכים שם, כי בטווח הבינוני-ארוך יגדילו המשקיעים המקומיים את חשיפתם לשווקי חו"ל דבר העשוי לקזז את תנועות ההון הנכנסות וכתוצאה מכך להאט ואף לעצור את היחלשותו של הדולר מול המטבע המקומי.

בהפועלים מספקים מסקנה מעט יותר חד משמעית: "בטווח הקצר אנו מעריכים כי השקל ימשיך להיסחר במגמה חיובית. ביום חמישי נקבע שער יציג ברמה של 4.297 שקלים, הרמה הנמוכה ביותר מחודש יולי 2003, וקו ההתנגדות הקרוב של השקל נמצא כעת ברמה של 4.28 שקלים. היקפי המסחר צפויים להישאר נמוכים בשבועיים הקרובים, שכן אנו נמצאים בתקופת החגים והמרת דולרים על ידי משקיעים זרים מספקת לשקל תמיכה. החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי הותירה פער לטובת הריבית השקלית, אם כי פער מצומצם של 0.25% בלבד, סיפקה לשקל תמיכה נוספת.

בטווח הארוך, מעריכים בהפועלים כי צפויה יציבות, על רקע ההערכות כי ישראל תמשיך להיות אטרקטיווית בעיני המשקיעים הזרים. כמו כן ההערכות הן, כי הנגיד לא יהסס להרחיב את הפער בין הריביות של השקל והדולר, אם יתעורר פיחות בשל סיבות מדיניות או ביטחוניות, שיאיים על יעד האינפלציה. בד בבד, הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש בעולם ולהוביל ללחץ כלפי מטה, גם על שער הדולר מול השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully