וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחות ב"שניידר" קטעה אצבעה של תינוקת

29.9.2006 / 8:45

התינוקת בת העשרה חודשים עמדה לפני שחרור מאשפוז. האחות הגיעה כדי להסיר את החבישה מידה, וחתכה את חלקה העליון של הזרת שלה

טעות חמורה של אחות במרכז הרפואי "שניידר" לילדים בפתח תקווה הביאה לקטיעת אצבעה של תינוקת בת עשרה חודשים. המקרה אירע לפני כמה ימים כשהאחות הסירה מעל ידה של התינוקת תחבושת ובמהלך התהליך גזרה את אצבעה של התינוקת.

התינוקת, ע', הובאה לחדר המיון של שניידר כשהיא סובלת משלשולים במשך מספר ימים. מכיוון שאיבדה הרבה נוזלים, הוחלט להחדיר לה עירוי ולהשאיר אותה להשגחה בחדר המיון במהלך הלילה.

על פי רוב, כשמדובר בתינוקות, ההעדפה היא להחדיר את העירוי לתוך וריד בגב כף יד או כף הרגל, אזור אליו ניתן להחדיר את העירוי כך שלא יתנתק. העירוי מוחדר באמצעות צנתר קטן המכונה ונפלון - מחט זעירה שסביבה צינורית. את המחט מחדירים לתוך אחד הוורידים, ולאחר ההחדרה מוציאים את המחט והצינורית נשארת בתוך הווריד, כך שניתן להחדיר דרכה נוזלים מבלי לדקור את החולה שוב ושוב.

ב"מעריב" דווח, כי לאחר לילה בחדר המיון השתפר מצבה של התינוקת והוחלט לשחררה לביתה. האחות בחדר המיון שהגיעה להסיר את העירוי חתכה את החבישה באמצעות מספריים, וגזרה גם את חלקה העליון של הזרת. למקום הוזעק כירורג שביצע תפירה של החלק הקטוע, והתינוקת נשלחה לאשפוז במחלקה הכירורגית בבית החולים.

משניידר נמסר בתגובה כי "מנהל בית החולים הורה על הקמת ועדת בדיקה בנושא, המורכבת מרופאים ומאחיות. לכשתסיים הוועדה את עבודתה יפעל בית החולים ליישום מלא של מסקנותיה והחלטותיה. המקרה דווח למשרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully