וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשן "א-נהאר" הלבנוני קורא לאסד לצאת מלבנון

31.5.2000 / 19:52

לדבריו, אחרי נסיגת ישראל אין טעם בנוכחות סורית בלבנון. הפרשן קורא לסוריה להתכונן למלחמה עם ישראל


מאת שי שריג

היומון הלבנוני, "א-נהאר", מפרסם היום מכתב גלוי ראשון מסוגו מאת פרשן לבנוני נוצרי הפונה לנשיא סוריה, חאפז אלאסד, בבקשה כנה להסיג את כוחות הצבא הסורי מלבנון, אחרי שתמה נסיגת ישראל. בנוסף קורא הפרשן לאסד להתכונן היטב למלחמה עם ישראל כדי להגיע בסופו של דבר לשלום המיוחל.

"כבוד הנשיא אסד, לאחר הסתלקות האויב הישראלי מלבנון, לבנונים רבים אינם רואים עוד כל הצדקה להמשך הנוכחות הצבאית הסורית בלבנון. גם גורמים זרים ומדינות בעלות השפעה באזור יתקשו לשתוק לנוכח המשך שהיית הצבא הסורי בלבנון. סוריה אומנם מהווה את עמוד התווך של השלטון הלבנוני והנשיא אמיל לחוד, ואף יודעת כי היציבות בלבנון מותנית ביחסיה עם סוריה. אך אין עוד צורך בנוכחות צבאית סורית בלבנון, לאחר הנסיגה מהדרום והבוקעא. אם תמשיכו, חלילה, להתפרס בלבנון, משמעות הדבר היא שאינכם בוטחים באמונו של העם הלבנוני בכם ובחברותכם. במצב כזה, הצבא הסורי בלבנון יהפוך לצבא כיבוש.

כבוד הנשיא אסד, בפורומים בין-לאומיים מתייחסים אל לבנון כאל מדינה ללא ריבונות, הנשלטת על ידי סוריה וחסרת כל חשיבות. רק כשלבנון תהיה אדון לעצמה ותקבל החלטות באופן עצמאי, רק אז היא תוכל להוכיח את משקלה הרב בזירה הבין-לאומית ואף להושיט סיוע לסוריה, הנבצר ממנה כעת. כל עוד אתם בסוריה מתייחסים אל לבנון כידידה, האין זה אינטרס שלכם שידידכם יהיה חזק ?! ידידכם זה לא יהיה חזק כל עוד הוא איננו אדון לעצמו וכל עוד 30 אלף חיילים סוריים, גופי מודיעין וכדומה פרוסים ברחבי אדמתו! אנא, מהרו להגיש שי זה ללבנון!"

במקביל, מתייחס הפרשן לתהליך השלום עם ישראל ומסביר לנשיא אסד: "היהודים אינם מבינים אלא את שפת המלחמה. מסיבה זו בחרו גיבורינו בדרום לבנון לדבר עימם רק בשפה שהם מבינים ולכן כפו עליהם לסגת. הלכת לג'נבה לשוחח עם נשיא ארה"ב, אך יצאת מאוכזב עד מאוד. לא תוכל להשיב את הגולן לסוריה ללא תשלום מחיר לישראל – אותה ישראל שאיננה מייחסת חשיבות לשום דבר, למעט שפת המלחמה. זוהי השפה היחידה אותה היא מבינה. אחרי הנסיגה הישראלית מלבנון החל ברק ליהנות מתמיכה רבה בקרב העם הישראלי. כיום הוא חזק יותר מתמול שלשום למרות התבוסה שספג מגיבורינו בדרום. מסיבה זו הוא אינו מוכן לבצע נסיגה נוספת ללא מחיר. סוריה חייבת לנהוג על פי העיקרון 'אם אתה רוצה בשלום, אליך להתכונן למלחמה'. כרגע, לא נראה כי סוריה מביאה זו בחשבון, לאור ההתעסקות הרבה בענייני פנים, אך כדי להשיג שלום צודק, על סוריה להתכונן היטב למלחמה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully