וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע לעידוד תרומת איברים בבתי הכנסת

28.9.2006 / 16:56

התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית ייצאו במבצע "חתימה טובה לחיים", שיביא מקורות הלכתיים התומכים בתרומת איברים

התנועה הרפורמית, התנועה הקונסרבטיבית והמרכז הלאומי להשתלות אברים יוצאים במבצע ראשון מסוגו, "חתימה טובה לחיים", הנועד לעודד את הציבור לחתום על כרטיסי הסכמה לתרומת איברים (כרטיסי אדי). במסגרת המבצע יחולקו 15 אלף דפי מידע והחתמה לבאי בתי הכנסת הקונסרבטיבים והרפורמים ברחבי ישראל. ברבות מן הקהילות יוצבו גם דוכני הסברה והחתמה. המתפללים יוזמנו לחתום על כרטיסי אדי במוצאי יום כיפור בתום תפילת הנעילה, והמבצע יימשך גם בסוכות.

על מנת לעודד את המתפללים לחתום, ידרשו רבני הקהילות בפני המתפללים על קדושת החיים ביהדות ועל חשיבות הצלת חיים באמצעות תרומת האיברים. בדפי המידע שיחולקו בבתי הכנסת יוצגו בפני הבאים המקורות ההלכתיים התומכים ומצדיקים תרומת איברים.

בין המקורות מופיעה תשובתו ההלכתית של פרופ' הרב דוד גולינקין, נשיא מכון שכטר ללימודי יהדות ויו"ר ועד ההלכה של כנסת הרבנים (הקונסרבטיבים) בישראל, בה נקבע: "מצווה לתרום איברים לאחר המוות משום 'שכל המקיים נפש אחת מעלה עליו הכתוב כאילו קיים עולם מלא' (סנהדרין ד, ה). רצוי ומומלץ לשאת כרטיס "אדי" כי דבר זה מונע אי בהירות משפטית והלכתית לאחר המוות".

בישראל ממתינים כיום כאלף בני אדם להשתלת איברים וקרניות. חתימה על כרטיס אדי מאפשרת לאדם שחתם על הכרטיס לפני מותו להעיד על רצונו לתרום את אבריו למי שנזקק להשתלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully