וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אושרה תביעה נגד קרן מימון של חמאס

28.9.2006 / 4:42

בית דין פדרלי אישר תביעה של 15 משפחות של קורבנות התקפות טרור בישראל נגד קרן שסיפקה מימון לחמאס ונגד הבנק שתמך בה

שופט פדרלי בארה"ב קבע כי נפגעי פיגועי טרור בישראל יורשו לתבוע יחידה של הבנק המלכותי של [[סקוטלנד]], אשר על פי טענת התובעים סיפקה ביודעין שירותים לקרן צדקה הקשורה לחמאס. התביעה הוגשה לבית דין פדרלי ב[[ברוקלין]] בינואר, בשם 15 משפחות של אזרחים אמריקאים שנפצעו בפיגועים בישראל.

לטענת התביעה הפר הבנק את חוקי ארה"ב נגד טרור כשאפשר לקרן צדקה בריטית לאסוף כספים באתר האינטרנט שלו, ביודעו כי ממשלת ארה"ב הגדירה את הקרן כקרן מגבית לחמאס. הקרן הוגדרה כך באוגוסט 2003, בטענה כי היא תומכת בפעילות חמאס. מן הבנק והקרן, הידועה בשם הקרן הפלסטינית לרווחה ופיתוח, נמסר בתגובה כי הבנק הגיש בקשה לדחות את התיק, וכי הם דוחים את ההאשמות.

בפסק הדין כתב השופט כי "בגלל שכל התקפה לוותה בהעברת כספים רלבנטית ברישומי הקרן, התובעים סיפקו הוכחה מספקת לכך שהקרן תרצה לביצוע התקפות הטרור". גארי אוסן, פרקליטם של התובעים, אמר כי "החלטת בית המשפט מחזקת את הפתרונות שמציעים בתי הדין האזרחיים לנפגעי פעולות טרור", והוסיף כי השופט אמר שבהגדרתה את חמאס, לא הפרידה ממשלת ארה"ב בין הזרועות המבצעיות של הארגון לבין זרועות הצדקה שלו. מן הבנק נמסר כי הוועדה הבריטית לצדקה חקרה את הקרן ובדיקתה העלתה כי אין פסול בקשריה עם חמאס. לא היה ניתן להשיג את תגובת נציגי הקרן.

ברשימת התובעים נמצאים גם בני המשפחות של קורבנות פיגוע הטרור בירושלים ב-19 באוגוסט 2003, בו נהרגו 20 איש בהתפוצצות מחבל מתאבד באוטובוס. חמאס לקח אחריות על ביצוע התקפה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully