וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור קלטת

רנן פריד ואתי שכטמן

28.9.2006 / 0:28

מדוע ויתרו במעריב על תמליל השיחה בין הנשיא קצב למתלוננת א' ואיך הגיע בסופו של דבר הסיפור לידיעות אחרונות?

"ידיעות אחרונות" פרסם שלשום (ג') תמליל מתוך שיחה בין הנשיא קצב למתלוננת א'. לוואלה! ברנז'ה נודע כי התמליל הוצע תחילה לעיתון "מעריב", אך שם הוחלט לא לפרסמו מתוך חשש שהדברים הוצאו מהקשרם ושהתמליל ערוך. הבוקר (ה'), מפרסם ידיעות - כך לדבריו - את התמליל המלא של אותה קלטת. תיאור תוכן הקלטת כולל כמה קטעי מוזיקה וקטעים המתוארים כ"לא ברורים" ו"עמומים".

ביום רביעי שעבר פנה בן משפחתו של הנשיא קצב אל כתב מעריב, קלמן ליבסקינד והציע לו תמליל של שיחה שהתנהלה לכאורה בין הנשיא קצב למתלוננת א'. קרוב המשפחה של קצב הציע לליבסקינד תמליל ולא הקלטה היות ולטענתו הקלטת נמצאה בידי המשטרה, ובידי המשפחה לא נותר עותק של הקלטת.

בהמשך התברר לליבסקינד, כי התמליל שהוצע לו הוא חלקי. הכתב הבהיר לבן משפחת קצב כי לא יסכים לפרסם משפטים בודדים מתוך השיחה מבלי לדעת את ההקשר בו נאמרו. בעקבות זאת התחייב בן משפחת קצב להעביר לכתב את התמליל המלא על מנת שיוכל לבדוק את ההקשר בו נאמרו הדברים, ובפועל (לאחר הבדיקה) יפרסם חלקים שיסוכמו בין הצדדים מראש.

ליבסקינד נפגש עם מקורבו של הנשיא, אך על פי גורמים במעריב, האחרון לא קיים את הבטחתו ולא הגיע עם התמליל המלא, אלא עם שלושת דפי התמליל שחלקים מתוכו מחוקים וחלקו של הדף האחרון קרוע. הכתב סירב לפרסם את הדברים מתוך חשש שהדברים הוצאו מהקשרם וחסר מידע.

ידיעות: הקטע אותנטי ולא ערוך

אתמול פורסם ב"הארץ" ראיון שערכה כתבת העיתון, רוני זינגר-חירותי, עם המתלוננת א' בו התייחסה לתמליל שפורסם ב"ידיעות אחרונות". זינגר-חרותי אמרה לוואלה! ברנז'ה: "שוחחתי עם א' אתמול ושאלתי אותה האם תמלול השיחה שפורסם בידיעות הוא אכן אמת, א' אמרה כי מדובר בדברים שקריים וכי מדובר בחלקי משפטים שנלקחו מדבריה המלאים והודבקו זה לזה. עוד הוסיפה א' כי חלק מהדברים נלקחו מתחילת השיחה וחלק מהסוף ולכן לא מדובר ברצף משפטים משיחה, כפי שהוצג בידיעות אחרונות".

ערן טיפנברון, ראש מערכת החדשות ב"ידיעות אחרונות" אמר לוואלה! ברנז'ה בהתייחס לפרסום ביום ג': "לידיעות אחרונות הגיע קטע מתוך השיחה בין הנשיא ל-א'. מתוך קטע זה, בחרנו לפרסם חלק. העיתון יכול להבטיח שהקטע הינו אותנטי ולא ערוך והבחירה בקטע שפורסם נעשתה מתוך שיקולים עיתונאיים ועיניניים בלבד".

ב"מעריב" סרבו להגיב וכך גם עו"ד ציון אמיר, המייצג את הנשיא קצב.

(עדכון אחרון: 28/9/06, 07:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully