וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניורה: נוכחות צה"ל מסכנת הפסקת האש

27.9.2006 / 2:02

בנאום באירופה הודה ראש ממשלת לבנון למדינות שהתגייסו ליוניפי"ל. סניורה קרא "לשים קץ לכיבוש חוות שבעא"

ראש ממשלת לבנון פואד סניורה דורש מישראל להסיג מיד את כוחות צה"ל הנמצאים בארצו כדי שלא לסכן את הפסקת האש, כך דווח בקול ישראל.

בנאום שנשא בפרלמנט האירופי ב[[שטרסבורג]], תבע סניורה מישראל להפסיק לפגוע בריבונותה של לבנון. עוד אמר, כי יש לפתוח במהלכים על מנת "לשים קץ לכיבוש הישראלי בחוות שבעא", כלשונו. הוא קרא לידידותיה של ארצו, במיוחד במועצת הביטחון, לסייע בעניין.

בסיום דבריו הודה סניורה למדינות אירופה על שסייעו לארצו בעת העימות בין חיזבאללה לישראל, ועל ששלחו חיילים לכח [[יוניפי"ל]] המורחב.

במסיבת עיתונאים שערך סניורה אחרי נאומו הוא אמר כי ממשלתו עושה כל שביכולתה להשליט את מרותה בכל המדינה, ולא לאפשר לשום קבוצה חמושה, מלבד צבא לבנון, להחזיק נשק. סניורה הדגיש כי כל הלבנונים, ובכלל זה חיזבאללה, הסכימו כי צבא לבנון יהיה הסמכות היחידה שרשאית לשאת נשק.

עם זאת אמר סניורה כי כאשר יסתיים הכיבוש בלבנון, כלשונו, לא יהיה כל ויכוח בעניין הנשק שבידי חיזבאללה. סניורה אמר את הדברים בתגובה לכמה מחברי הפרמלנט שטענו שחיזבאללה הוא המכשול העיקרי לכינון שלום בלבנון, וכי הממשלה בביירות צריכה לפרק את האירגון מנשקו.

סניורה הוסיף כי על האיחוד האירופי ללחוץ על ארה"ב, על מנת שזו תפעל בצורה יעילה יותר מכפי שפעלה עד כה. הוא אמר כי עי האזור בוטחים באירופה ולא בארה"ב.

יו"ר מפלגת העם האירופי, המפלגה הגדולה בפרלמנט, אמר כי בלבנון יש מעין מדינה בתוך מדינה וכי איש אינו יכול להשלים עם דהר כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully