וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס איסלאם גדול נפתח בגרמניה

27.9.2006 / 19:19

הממשלה נפגשת עם מנהיגים מוסלמים על רקע ביטול אופרה של מוצרט, שפוגעת כביכול במוסלמים. מרקל: אל לנו לסגת בגלל פחד

וועידת האיסלאם נפתחה היום בברלין, במטרה לשפר את האינטגרציה של המוסלמים במדינה. בגרמניה חיים שלושה מיליון מוסלמים, רובם ממוצא טורקי. על פתיחת הוועידה העיב ביטול הצגת האופרה אידומנאו. באחת הסצנות באופרה מופיעות ידיהם הכרותות של הנביא מוחמד, ישו ובודהה.

קאנצלר גרמניה, אנגלה מרקל גינתה את ביטול האופרה, וכינתה אותה "צנזורה עצמית מתוך פחד". "עלינו לשים לב שלא לסגת בשל פחד מפוטנציאל לאלימות קיצונית" הוסיפה מרקל. היא אמרה את הדברים לאחר שבית האופרה דוטשה בברלין הודיע כי יבטל את ההפקה המתוכננת לנובמבר של האופרה אידומנאו, בטענה כי לא ניתן לחשב את הסכנות הביטחוניות שיגרום.

שר הפנים וולפגנג שייבל תקף גם הוא את החלטת בית האופרה וכינה אותה "משוגעת". השר מארח היום את הוועידה, שמהווה פתיחת מבצע בן שנתיים שנועד לשפר את האינטגרציה של המוסלמים בגרמניה. בראיון לעיתון גרמני אמר שייבל כי על המוסלמים במדינה לקבל את הנורמות והערכים האירופים. השר הוסיף כי הוא מעוניין שהאימאמים המוסלמים יחונכו בגרמניה, ולא בטורקיה. הוא הבטיח עוד כי הוועידה תטפל בנושאים מהותיים. על סדר יום הוועידה עומדים בין היתר הנושאים חינוך מוסלמי, בניית מסגדים וזכויות האישה.

מזכ"ל המועצה המוסלמית בגרמניה אימאם מאזייק, ביקר את השלטונות במדינה בטענה על שהזמינו נציגים יחידים ולא את ארבעת הארגונים המוסלמים המרכזיים במדינה.

הוועידה מתכנסת שבועיים אחרי שהאפיפיור בנדיקטוס ה-16, יליד גרמניה, הכעיס מוסלמים רבים ברחבי העולם כשציטט מתוך כתבים ביזנטיים ואמר כי דת מוחמד הביאה רק רוע לעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully