וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שח"ם נגד משרד התרבות

דפנה ארד

27.9.2006 / 19:00

איגוד שחקני המסך שלח מכתב התראה לפני נקיטת צעדים משפטיים למשרד התרבות. העילה: כוונת המשרד להשתמש בתקציבים המיועדים לקולנוע לצורך תמיכה בגופים אחרים

איגוד שחקני המסך, שח"ם, מוחה על כוונת משרד החינוך והתרבות להשתמש ב-17 מליון שקלים שהיו מיועדים לתקציב הקולנוע. לטענת שח"ם, משרד התרבות מעוניין לחלקם בין מוסדות הנתמכים על ידיו, בעקבות הקיצוץ הרוחבי בתקציבם בשל המלחמה בלבנון (קיצוף של כ-9%).

במכתב נכתב כי מדובר ב"הפרה בוטה של הוראות חוק הקולנוע, הקובע כי 50% מכספי התמלוגים של גופי השידור המסחריים, יועברו אל ענף הקולנוע", ושזו "הפרה בוטה של ההסכם הבין משרדי (אוצר-תרבות) לעניין התקצוב ה-5 שנתי של תקציב הקולנוע (לשנים 2004-2008), אשר אחד מסעיפיו קובע במפורש כי התקציב האמור שהיה שמור בקופת הרשות השנייה יועבר באחריות האוצר לתקנת הקולנוע במשרד התרבות."

שח"ם מאיימים, כי אם 17 מיליון השקלים לא יחולקו במלואם בין הגופים הנתמכים מכח תקנת חוק הקולנוע, הם יפתחו נגד משרד החינוך במאבק ציבורי רחב, וינקטו בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותם, ועשויים אף לפנות לבג"צ.

דובר השר אופיר פז-פינס, יוסי לוי, אמר לוואלה! תרבות כי: "התקציב יועבר למועצת הקולנוע, כדת וכדין, והיא תחליט איך לחלק אותו, אין כוונה לפי הבנתי לחלק אותם למוסדות אחרים. הסכום יחולק לפי אותו יחס שהסכום הקודם חולק. כל העניין לא ברור לי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully