וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורה של סכסוכי עבודה הוכרזו ע"י ההסתדרות

27.9.2006 / 18:30

במשרדי הרווחה, הפנים והחקלאות מאיימים העובדים בשביתה. ההסתדרות: צעדיו החד צדדיים של האוצר יוצרים אי-שקט ביחסי העבודה

שורה ארוכה של סכסוכי עבודה הוכרזה היום על-ידי ההסתדרות, ביניהם סכסוכי עבודה במשרדי הרווחה, החקלאות והפנים, באיגוד ערים לכבאות, ברשות העתיקות ובשירותי בריאות כללית.

סכסוך עבודה אושר לכ-3000 אחיות הקהילה בקופת החולים הכללית, בשל פגיעה חמורה בתנאי עבודתן, לאור מחסור בכוח אדם ועומס עבודה. האחיות אף חשופות לתביעות אישיות, עקב הקושי לבצע את מטלותיהן כראוי.

במשרד הרווחה אושר סכסוך עבודה לכ-3600 עובדים. לטענת העובדים, מעסיק המשרד מאות עובדים באמצעות עמותות וחברות כח אדם בשיטה של הפרטה זוחלת. כך, לטענתם, מתכוון משרד האוצר לאשר תוספת של כ-250 מכסות להשמת חוסים במעונות של רשות חסות הנוער, תוך התניה שמי שיתקבל לעבודה יהיו עובדי חברות כח אדם ועמותות בלבד.

במשרד הפנים אושר סכסוך עבודה לכ-1400 עובדים. זאת עקב הכוונה להוציא את מתן שירותי הדרכונים ותעודות הזהות מידיהם של העובדים המאורגנים, מתוך כוונה לפטר עובדים.

כ-1720 עובדים במשרד החקלאות מוחים על החלטה חד-צדדית של המשרד להפריט את שירותי ההדרכה, ובשל כך הכריזו על סכסוך עבודה אף הם. כמו כן, לטענתם מועסקים עובדים במשרד
בצורות העסקה "עוקפות תקשי"ר" על מנת לחמוק מתשלום זכויות העובדים כעובדי מדינה. כך למשל, מועסקים עובדים בשירות להגנת הצומח בשיטת הדלת המסתובבת- באמצעות פיטורים מדי כמה חודשים והעסקה מחדש.

סכסוך הוכרז באיגודי ערים לכבאות בשל מבוי סתום במו"מ, לגבי מסגרת מתכונת המשמרות ותנאי העסקה של כבאים משנת 2002 ואילך.

מ"מ יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, ג'יהאד עקל, אמר היום כי הצעדים החד-צדדיים בהם נוקט האוצר בחוק התקציב ובייחוד בהצעת חוק ההסדרים אינם גורמים לשקט ביחסי העבודה ואינם תורמים ליציבות במקומות העבודה.

הכרזת סכסוך עבודה היא צעד מקדים לשביתה ובמידה שבתקופה של שבועיים לא ייפתרו הבעיות בגינן הוכרז הסכסוך, יהיו רשאים העובדים לפתוח בשביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully