וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליעזר פישמן נחקר ברשות ני"ע בנוגע לפרשת המט"ח

רותם שטרקמן

27.9.2006 / 12:21

החקירה נוגעת לדיווחי החברות הציבוריות שבשליטת פישמן בהימור על הלירה הטורקית

איש העסקים אליעזר פישמן, נחקר אתמול והיום ברשות ניירות ערך במשך כמה שעות. החקירה נוגעת לאופן דיווחי החברות הציבוריות שבשליטת פישמן, דרבן ואליאנס, בעניין ההימור שלהן על הלירה הטורקית. החקירה עוסקת כנראה בשאלה, האם היתה בעיה של היעדר גילוי נאות מצדה של חברת אליאנס על כך בדו"חותיה הכספיים, וכן האם נעברה עבירה מצדה של חברת דרבן בכך שלא דיווחה על העסקה בלירה הטורקית בתשקיף הנפקת איגרות החוב שביצעה לפני מספר חודשים.

אליעזר פישמן השקיע אישית, ודרך חברות בשליטתו, בלירה הטורקית - שהיתה במשך שנים ארוכות מטבע יציב, שהניב למשקיעים בו ריבית גבוהה. גם אליאנס ודרבן, הנמצאות בשליטת פישמן, החלו להשקיע השנה בלירה הטורקית ופתחו פוזיציות גדולות במטבע זה מבלי לדווח על כך. בחודש מאי קרסה הלירה הטורקית, והסבה הפסדים של 11 מיליון דולר לאליאנס, ושל כ-11 מיליון שקל לדרבן.

הפסדיו של אליעזר פישמן מהשקעתו בלירה הטורקית נאמדו ב-3-1.5 מיליארד שקל - אחד ההפסדים הגדולים שנרשמו בישראל מהשקעה במטבע חוץ.

נכון לשעות אלה, חקירתו של פישמן ברשות ניירות ערך נמשכת. הוא לא הובא עד כה למעצר בפני שופט. ככל הנראה, לצד פישמן ישנם נחקרים נוספים, מהחברות דרבן ואליאנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully