וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-2 מיליון ש"ח קנס בגין העסקת עובדים זרים

עינב בן יהודה

27.9.2006 / 10:21

בית הדין לעבודה בת"א הטיל את הקנס על שתי חברות כוח אדם שהעסיקו מאות עובדים זרים באופן לא חוקי

בית הדין לעבודה בתל אביב הטיל קנס של 2.168 מיליון שקל על שתי חברות כוח אדם, בגין העסקה בלתי חוקית של מאות עובדים זרים. הקנס הוטל על החברות "ג'ט ניהול" ו"ענת וארון ייזום בניה בע"מ" שבבעלותה וניהולה של ענת וארון. על וארון הטיל ביה"ד קנס נוסף בגובה של 70 אלף שקל. בנוסף חתמו הנאשמות על התחייבות על סך 104.4 אלף שקל להימנע מלעבור שוב על חוק עובדים זרים במשך שלוש שנים.

החברות עסקו בגיוס עובדים ובאספקת שירותי כוח אדם של עובדיהן לגופים שונים, ביניהם מסעדות, בתי כלבו ומפעלים. החברות העסיקו את העובדים ללא ביטוח רפואי, ללא היתר, ללא חוזה עבודה בכתב וללא תלושי שכר. כמו כן, החברות פעלו ונתנו שירותי כוח אדם מבלי שהיה להן רישיון למתן שירותי כ"א כמתחייב בחוק.

משרד התמ"ת, באמצעות עו"ד ענת שמעוני, הגיש כתב אישום נגד שתי החברות ונגד המנהלת. החברות ווארון, הודו במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים בעבירות המיוחסות להן בכתב האישום. כמו כן, הודו הנאשמות גם בעשרות תיקי חקירה שהיו תלויים ועומדים נגדן.

בגזר הדין ציינה השופטת, כי מדובר בעבירה חמורה: "העסקת עובדים זרים בהיקף גדול וברציפות במשך שנים, פוגעת בעובדים הישראלים, במיוחד בתקופות בהן שיעור האבטלה גבוה. כאשר ההעסקה של העובדים הזרים נעשית בלא היתר כדין, הפגיעה היא לא רק בעובדים הישראלים אלא גם בעובדים הזרים עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully