וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: נסיגה מלבנון - רק אחרי יום כיפור

27.9.2006 / 9:30

זאת בשל מחלוקות קשות שהתגלעו אתמול בפגישת התאום בין קציני צה"ל ובין יוניפי"ל וצבא לבנון

עדיין לא ברור מתי צה"ל ישלים את נסיגתו מדרום לבנון. בקול ישראל דווח כי קצין בכיר בצה"ל אמר שמועד נסיגת הכוחות ייקבע רק לאחר שנציגי לבנון ישיבו היום או מחר על כמה סוגיות הנוגעות לטיפול בחשודים ולנוהלי תיאום בעת אירוע. בעיתון "מעריב" דווח, כי גורמים בפיקוד הצפון מעריכים כי הנסיגה תושלם רק אחרי יום הכיפורים.

מועד השלמת הנסיגה טרם נקבע בשל מחלוקות קשות שהתגלעו אתמול בפגישת התאום בין קציני צה"ל ובין יוניפי"ל וצבא לבנון שנערכה במפקדת יוניפי"ל בנקורה. בראש נציגי צה"ל בפגישה עמדו תת אלוף יואב הראבן, מפקד אוגדה בפיקוד הצפון ותת אלוף אודי דקל, ראש חטיבת האסטרטגיה וקשרי חוץ של צה"ל. על פי הדיווח, עיקר המחלוקות נסובו על הוראות הפתיחה באש שיחייבו את כוחות יוניפי"ל. מפקד יוניפי"ל מייגור גנרל אלן פלגריני גרס כי כוחותיו יפתחו באש רק במקרה של סכנת חיים ולא יפעילו כוח כנגד לבנונים חמושים או חשודים. בתגובה לדברים החליטו נציגי צה"ל לסיים את הפגישה ללא הסכמות.

קצין בכיר שנכח בפגישה הדגיש כי אין משבר בשיחות בין ישראל ליוניפי"ל והן נמשכות. הוא הבהיר כי האחריות לכל הסיכומים מוטלת על ממשלת לבנון ועל צבאה וכי כוח יוניפי"ל רק מסייע לצבא לבנון. בפגישה בנקורה סוכם כי יפורקו מנשקם חמושים שינועו דרום לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully