וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בתכנית הלימודים: בעד או נגד ג'קו?

27.9.2006 / 7:35

לא, זה לא שוב פעם כוכב נולד, רק מערך לימודי על השפעתם של כוכבי תרבות על ערכי החברה, שיועבר בשבועות הקרובים בבית ספר

בעקבות פרשת ג'קו אייזנברג, זוכה תחרות כוכב נולד 4, החליטו במינהל חברה ונוער במשרד החינוך לחבר מערך לימודי חדש, שיעסוק בהשפעה החברתית של מפורסמים על בני נוער. ב"מעריב" דווח, כי המערך יועבר לתלמידים בשבועות הקרובים.

לאחר זכייתו, אמר איזנברג כי לא התגייס לצבא, מכיוון שאינו יכול להחזיק נשק. לדבריו, צריך שיהיה מישהו שיכתוב שירים וישיר על חיילים שנפלו, והוא אינו מסוגל לשרת בצבא. כמו כן, ימים לאחר זכייתו, פורסם שיר בשם "מדינה זונה" שהוקלט על ידי "ג'מוס", הרכב בו היה חבר אייזנברג. הצהרות אלו, עוררו את זעמם של רבים שהצביעו עבורו, ובכלל זה את זעמו של משה מוסקל, שבנו רפנאל נפל במלחמת לבנון השנייה, וכתב לו מכתב תגובה חריף.

תחת הכותרת "עבודת אלילים?", מחברות המערך ורדה גיל ואילנה רבינוביץ' מעלות את סוגיית מעמדם החברתי של הכוכבים ואת ניצולו לטובה או לרעה, בפני התלמידים.

בפתח החוברת מוצגת דילמת אייזנברג: "לאחרונה עורר ג'קו אייזנברג, הזוכה בתחרות האחרונה של כוכב נולד, גלי ביקורת קשים. אמצעי התקשורת ציטטו את אמירותיו הפרובוקטיביות, סיפרו על שחרורו מצה"ל, דיווחו על השתתפותו בסרט פורנוגרפי ועוד. התגובות על התנהגותו עוררו כעס ומבוכה, והגיעו אף להטלת חרם על ידי ראשי ערים על הופעותיו בערים".

בשלב הראשון, מתבקשים התלמידים להעלות שמות של כוכבים שהיו רוצים לחקות. אחר כך נשאלים התלמידים מדוע הם רואים בכוכבים אלו מודלים לחיקוי. לאחר מכן, עורכים התלמידים דיון מוסרי: האם ראוי שכוכבים אלו יהיהו כוכבי תרבות.

לסיום, מתבקשים התלמידים לבחור מבין היגידים שונים המבטאים את עמדתם בסוגייה. בין ההיגדים: "אומנים המוערכים על ידי הקהל שלהם, ובעיקר על ידי בני נוער, אמורים להשפיע על החברה משום שיש להם כח לעשות זאת", וגם: "גיבורי תרבות עלולים להעביר מסרים גלויים וסמויים המסכנים את החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully