וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה קוראת לעולם לסייע לסומליה

27.9.2006 / 8:47

שר החוץ של קניה אמר בנאומו בעצרת האו"ם שהתערבות הומניטרית תפיק תוצאות טובות יותר מאשר התערבות צבאית בסומליה המפולגת

קניה קוראת לממשלות העולם להרחיב את הסיוע ל[[סומליה]], והביעה חשש כי הכאוס השולט בה יערער את יציבות האזור. "סומליה גוססת. אנחנו יודעים זאת ב-16 השנים האחרונות. זהו הזמן לשלוח סיוע מציל חיים", אמר שר החוץ של קניה, רפאל טוז'ו, בנאומו בפני עצרת האו"ם.

"התערבות הומניטרית תפיק תוצאות טובות ומהירות יותר מהתערבות צבאית, ובמחיר נמוך יותר משליחת כוחות שילחצו על המרכיבים הקרימינליים במדינה הכושלת", אמר טוז'ו.

סומליה, מדינה ענייה על חוף ים סוף, נתונה במלחמת אזרחים מ-1991, אז הודח מתפקידו הרודן הצבאי סעיד ברה. מאז אין למעשה במדינה שלטון מרכזי, והיא מחולקת בין כמה מיליציות צבאיות. בחודש יוני כבשו המיליציות האיסלאמיות את הבירה מוגדישו מידי ראשי כנופיה אחרת שנהנתה מתמיכת ארה"ב.

כעת, הם מאיימים על סמכויותיה של ממשלת המעבר שהוקמה ב-2004 בתמיכת הקהילה הבינלאומית, במטרה להפסיק את האנרכיה במדינה. נכון לעכשיו, ממשלה זו אינה נהנית מכוח ממשי, ואף אינה יושבת בבירה אלא בעיר ביידואה.

"הפתרון הקל הוא לראות את סומליה כרחוקה ולקוות שהבעיה תיפתר מעצמה איכשהו", אמר טוז'ו. אך לדבריו, סומליה ללא ממשל מרכזי "היא סכנה לא רק למדינות השכנות אלא גם לעולם כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully