וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים הסירו גידול מריאת עובר בעודו ברחם

27.9.2006 / 8:19

התינוק וויליאם שרד את הניתוח שבוצע ברחם אימו, ואף ניתוח נוסף זמן קצר לאחר לידתו, וזאת למרות שנולד בשבוע ה-28

בדיקה שגרתית שנערכה לאם בשבוע ה-20 להריונה, גילתה שלעובר שהיא נושאת ברחמה יש גידול בריאות המסכן את חייו. בצעד נדיר ונועז החליטו הרופאים לבצע ניתוח להסרת הגידול מריאתו של התינוק, בעודו ברחם, כך מדווח אתר ה-BBC.

הניתוח אמנם עבר בהצלחה, אולם לאחריו נכנסה האם לצירים והרופאים נאלצו ליילד אותה מוקדם מן הצפוי, כשהיא בשבוע ה-28. התינוק, ששמו וויליאם, עבר ניתוח נוסף בריאותיו מיד לאחר הלידה, וכעת מצבו טוב והוא אף שוחרר לא מזמן לביתו לאחר 4 חודשים בבית החולים.

אמו של וויליאם, רייצ'ל וויטאקר, סיפרה שלאחר שנודע לה שלוויליאם יש גידול היא חיפשה באינטרנט פיתרונות רפואיים לבעיה. מספר מנתחים מקינגס קולג' בלונדון שאליהם פנתה האם הסכימו לבצע את הניתוח המסובך. וויטאקר סיפרה כי "הרופאים אמרו לי שהתינוק מאוד חולה וכי הם אפילו לא יכולים לתת הערכה לגבי סיכויי ההישרדות שלו, אבל הוא החזיק מעמד".

זמן מה לאחר שוויליאם נולד, גילו הרופאים שהגידול בריאתו חזר והוא נאלץ לעבור ניתוח נוסף שבמהלכו הוסרה מחצית מהריאה הפגועה. כעת, לאחר 4 חודשים בבית החולים, וויליאם נמצא בביתו והרופאים מדווחים שמצבו טוב.

אביו של וויליאם, מאט קייפהורן, אמר: "היו צריכים לתת לו 12 תרופות שונות רק כדי להחזיק אותו בחיים. אני חשבתי לקרוא לו רוקי בגלל כל ה'חבטות' שספג ובכל זאת התגבר, אבל למזלו לאמא שלו היה רעיון טוב יותר לשם עבורו". הוריו של התינוק אמרו כי הם אסירי תודה לכל הצוות הרפואי שטיפל בוויליאם הקטן בלונדון ובשפילד וסייע להציל את חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully