וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי התמ"ת חשפו מאות הפרות חוקי עבודה

26.9.2006 / 13:32

במבצע "חיים בכבוד" פעלו עובדי המשרד כפקחים ובדקו אלפי אתרים, במסגרתם נחשפו העובדים לחוקים השונים וניתנו צווים ודו"חות

לפני כשבועיים התקיים מבצע "חיים בכבוד" של משרד התמ"ת, במסגרתו נבדקו 4,140 אתרים על ידי 126 צוותים של עובדי המשרד הממשלתי. במסגרת המבצע נחשפו עשרות אלפי עובדים לחוקי המגן הסוציאליים באמצעות עובדי המשרד. לדברי שר התמ"ת אלי ישי, "פעילות המנע באמצעות המודעות מגבירה את הסיכוי להקפדה על מימוש זכויות העובדים ומעודדת אכיפה עצמית". השר ישי יזם את המבצע בעקבות מחסור בפקחים לצורך אכיפת חוקי העבודה והצרכנות השונים.

300 עובדי המשרד מהיחידות השונות הגיעו ל-17 ישובים, למשימות פיקוח, הדרכה ואכיפת חוקי העבודה השונים ובכלל זה הגנת שכר העובד, תנאי עבודה, פיטורין, הטרדה בעבודה, חוק שעות עבודה ומנוחה, עבודת נוער, שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שכר מינימום ועוד.

ישי אמר כי "המבצע נקרא 'חיים בכבוד' שכן אין תכליתו להעניש ולהזיק אלא ליצור אווירה של חיים בכבוד לכלל העובדים והצרכנים בישראל".

בסיכום המבצע, נבדקו 87 משאבות דלק ו-347 מאזני שקילה, 580 אתרי בניין, מפעלי תעשייה וחקלאות נבדקו והודרכו בנושאי הפיקוח על העבודה, 30,326 עובדים נבדקו והודרכו במסגרת אכיפת חוקי העבודה.

164 דו"חות ניתנו בתחום הצרכנות ו-368 בתחום הפיקוח על העבודה. כמו כן, הוצאו 55 צווים בשל ליקויים חמורים בתחום הפיקוח על העבודה וכן נמצאו 440 הפרות של חוקי עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully