וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה שוקלת להפוך לימודי שפות לחובה

26.9.2006 / 12:54

עד עתה, לימודי השפות הזרות בתיכונים היו אופציונליים. המועצה להשכלה גבוהה במדינה תרמה מיליוני ליש"ט כדי לעודד תלמידים ללמוד שפות

קמפיין חדש שהושק בבריטניה מעודד תלמידי בית ספר ללמוד יותר שפות. המועצה להשכלה גבוהה בממלכה מציעה 4.5 מיליון ליש"ט כדי לאפשר לאוניברסיטאות ללמד בסמסטר הקיץ בשיתוף פעולה עם בתי הספר. אחת המטרות של הקמפיין היא הקטנת שיעור הנושרים מבית הספר, שנמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות.

רשת ה-BBC דיווחה, כי לדברי המועצה להשכלה גבוהה, הקמפיין החדש נועד בין היתר לעודד תלמידים ללמוד שפות שונות, מתוך ההכרה שהדבר יסייע לחיזוק תפקידה של בריטניה בזירה האירופאית.

לימודי שפות בגילאי 14-16 באנגליה הם אופציונליים, ובוויילס, סקוטלנד וצפון אירלנד המגמה דומה. מספר התלמידים שבוחרים ללמוד צרפתית או גרמנית הולך וצונח בשנים האחרונות כתוצאה מהמגמה. שר החינוך אלן ג'ונסון אמר החודש, כי שרי הממשלה תוהים אם זוהי הדרך הנכונה, והאם הם עשו את הצעד הנכון כשאפשרו לתלמידים לבחור האם ללמוד שפות שונות.

לדברי המרכז ללימודי שפות במדינה, בריטניה נמצאת בתחתית הרשימה של אחוז האזרחים דוברי שפות זרות. רק 34% מהבריטים דוברים שפה שאינה שפת אימם, לעומת 87% בהולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully