וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מחירי הדלק ירדו שבוע הבא ב-10%

שרון קדמי

26.9.2006 / 12:18

מדובר בירידה חדה שנייה ברציפות, לאחר שבראשית ספטמבר נרשמה ירידה של כ-8.4%

הירידה החדה במחירי הנפט בעולם ממשיכה להשפיע על מחירי מוצרי הדלקים. על פי הערכות במשק הדלק, מחירי הבנזין ירשמו בראשית אוקטובר ירידה חדה של 10%, שהם כ-57 אגורות, מה שיעמיד את מחיר הדלק על רמתו הנמוכה מאז ראשית 2005 - סביב 5.2 שקלים לליטר.

מדובר בירידה חדה שנייה ברציפות, לאחר שבראשית ספטמבר נרשמה ירידה של כ-8.4%. מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן עומד כיום על כ-5.86 שקל ומחירו של ליטר 96 אוקטן עומד על 5.91 שקל. על פי הערכות, אחרי שלושה ימים מתוך חמשת הימים בהם נקבעים מחירי הדלק, יירדו המחירים לרמה של 5.2 שקל לליטר ואולי אף למטה מכך.

הסיבה המרכזית היא צניחת מחירי הנפט בעולם, שרשמו בשבועות האחרונים ירידה של למעלה מ-20%. מחירה של חבית נפט נסחרה אתמול בבורסת ניו יורק סביב רמה של 61 דולר - לעומת רמה שיא של 78 דולר לפני מספר שבועות.

מחיר הנפט הגיע לשפל של 6 חודשים לאחר שאיראן אמרה כי היא מוכנה לנהל דיונים על תוכנית הגרעין שלה, דבר שמיתן את החששות מהפרעות באספקת הנפט מהמדינה. לתחושת היציבות באספקת הנפט תרמה גם הודעתה של ענקית הנפט BP כי תחדש את רמת התפוקה המקורית בשדה הנפט פרודהו ביי באלסקה מהר מהמתוכנן.

מדובר בהערכות ראשוניות בלבד, מאחר שמחיר הדלק נקבע בדרך כלל על פי חמשת ימי העסקים האחרונים באגן הים התיכון, ואילו הערכות אלה מתבססות על המחיר אחרי שלושה ימים בלבד. המחיר נקבע על פי נוסחה של מחירי הדלקים בנמל לה-ורה באיטליה, והוא מושפע ישירות ממחיר הנפט העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully