וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הייתם כשהכחישו את השואה?

נורית אמיתי

26.9.2006 / 9:43

נורית אמיתי שואלת את המרצים שתובעים להחרים את המוסדות האקדמאיים בישראל: מדוע אתם שותקים כשיש פיגועים וכשישראל מותקפת בטילים?

לפרופ' יולי תמיר

איחולי ה"שנה טובה", מהיותר הזויים שנחתו על מדינת ישראל בערב החג, הייתה זו של 61 אנשי אקדמיה אירים. המברכים האירים קוראים לחרם אקדמאי על ישראל ועמיתיהם בה וטוענים כי המדינה היהודית אטומה לדרישות מוסריות ומכאן תביעתם שלא לקיים עימנו קשר. עד מתי? עד שנצא מהשטחים. בתוך כך, ציינו את אלימות ישראל, לכאורה, כלפי אזרחי לבנון.

את קריאתם פרסמו בעיתון "אייריש טיימס" (מזכיר שם של יין משובח...) ובמקביל גם דרשו להפסיק את הסיוע הכלכלי למוסדות אקדמאיים בישראל ולא לקיים עימם שיתופי פעולה. האקדמאים האיריים סבורים, כי דרושה הפעלת לחץ על מדינת ישראל בהתאם לחוק הבינלאומי במטרה לשנות את המצב.

שרה יקירה ופרופ' נכבדה, אכן – מיד היוודע קריאת האקדמאים האירים - הבטחת לבדוק נושא ולברר האם בכלל מדובר במרצים בעלי השפעה. מי כמוך, הבאה משנות עשייה רבות וממשיות במגדל השן יודעת להבחין בין קריאה רצינית לאזעקת שווא. מכל מקום, ידיעה כזו הפורשת כנפיים לא מטיבה עם מדינת ישראל ובוודאי שלא תורמת לתדמיתה.

הואיל וכך, חשוב, עוד היום, כן לעשות מזה עניין ולהגיב.

דווקא את, שרת חינוך ופרופסורית לא רק לשם כבוד, שעשתה דרך פוליטית ארוכה, פתלתלה ורבת שנים – צריכה לשאול אותם מדוע אינם מתקוממים כשמנסים לעוות את ההיסטוריה ולהכחיש את השואה ולהשמיע דעות וביטויים שיש בהם מאפיינים אנטישמיים.

יש להזמין את אותם מלעיזים לסיור בארץ, בין בתי החולים שם מאושפזים עדיין אזרחים פצועי המלחמה, לסייר איתם באתרי הנפילות ולציין בפניהם שאנו מדינה המביטה קדימה לא משאירה איי חורבות כדי לקנות את לבם של פרופסורים בגרוש המדברים ממקום מושבם אי שם בחו"ל וכי לא כל מי שצועק הוא דווקא צודק. שיפגשו עם משפחות השבויים-חטופים ויבינו שאמנת ז'נבה אינה תורה מסיני עבור החוטפים.

נראה אותם אחרי שישמעו את הסיפורים שמאחורי הקלעים בשטחים. המסכנים הללו, בשטחים, שמובלים כשה לטבח הרבה בשל מעשי שליטיהם, מקובעים במצבם הקשה ונתונים לשררת לב מנהיגיהם על לא עוול בכפם. גם הם היו רוצים שיהיה פה קצת אחרת.

נכון שעד היום ניסיונות החרם האקדמי כלפי מדינת ישראל לא הזיקו, אך עצם הקריאה משפיעה על דעת הקהל. בחרם הבריטי לפני למעלה משנה התברר, כי המחרימים היו קבוצה של מרצים איזוטריים ומהר מאד האוניברסיטאות התכחשו להם כמו גם לקריאתם.

כעת הודיע "איגוד מרצי האוניברסיטאות", הנחשב גם הוא לארגון אקדמי מוביל בבריטניה ומייצג כ-48 אלף מרצים, כי הוא מחרים את אוניברסיטת חיפה ובר-אילן. לטענת חברי האיגוד, שתי האוניברסיטאות צידדו בפעולות ישראל בשטחי הרשות. האיגוד טען כי אוניברסיטת חיפה מגבילה את החופש האקדמי כשמדובר במחקרים המותחים ביקורת על מדיניות ישראל ואוניברסיטת בר-אילן נדונה לחרמות ונידוי משום שהיא מפעילה שלוחה באריאל הנמצאת מעבר לקו הירוק. ניסיון זה נכשל.

לכך אנו צריכים לחתור: ששרי החינוך באותן מדינות, כמו גם בכירי האוניברסיטאות שם, יצאו נגד התופעה שיש בה הרבה מאד אנטישמיות ומעט מאד טוהר מידות אקדמאי.

שלא תהיה טעות כלשהי. יש מקום להבעת דעה על ידי אנשי דעה ודעת, אך חובה עליהם לא להסתפק בצד אחד של המתרס ולוודא גם מה קורה בצד השני.

זו ההזדמנות שלך, כשרה ואשת אקדמיה בכירה ומוכרת בעולם, לעשות מעשה ולסיים את הסיפור הזו אחת ולתמיד.

בנתיים, עד שתבדקי את הסוגיה ותמצאי את המילים לענות, עשה מעשה הפרופ' יוסף ישורון יושב ראש איגוד ייעוץ החופש האקדמאי המשמש גם כרקטור אוניברסיטת בר-אילן, ששלח מכתב תגובה לאיחוד האירופי על ועדותיו השונות ולנציבים בכל אירופה, כנגד דרישת אנשי האקדמיה האירים: "חרם אקדמאי אינו אתי ומנוגד לעקרונות החופש האקדמי", כתב ישורון במכתבו ומכנה את ההחלטה "אנטישמית".

אכן, מגדל השן אינו מרחב מוגן ולך השרה יש את ארסנל הפעולה מול המלעיזים דווקא ממקומך הרם כשרת החינוך של מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully