וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

עומרי כהן

25.9.2006 / 23:42

מדד S&P 500 טיפס לשיא של יותר מ-5 שנים, הנאסד"ק עלה ב-1.4% ל-2,249 נקודות ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.6% ל-11,575 נקודות

עליות שערים חדות סגרו היום את המסחר בוול סטריט. בסיוע הערה חיובית מצד נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, ולמרות נתונים חלשים משוק הנדל"ן, התאושש מדד S&P 500 ממימוש דו-יומי של 0.8% וטיפס לשיא של יותר מחמש ושנים. את המסחר סיים מדד S&P 500 בעלייה של 0.9% ל-1,326 נקודות. מדד נאסד"ק עלה ב-1.4% ל-2,249 נקודות ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.6% ל-11,575 נקודות.


אם תימשך מגמת המסחר החיובית בוול סטריט, אשר החלה באמצע יולי, עשוי מדד S&P 500 למצוא עצמו סביב רמה של 1,420 נקודות. רמה זו תשקף תשואה מכובדת של כ-14% ב-2005 ותחזיר את שוק המניות האמריקאי לתשואה שנתית דו ספרתית, לאחר שנתיים בהן רשם המדד עלייה של 12% בסך הכל.

אבל כדי להמשיך ולהתקדם, נדרש S&P 500 לשבור באופן מובהק את ההתנגדות הטכנית החזקה שממתינה לו מאז מאי, סביב רמה של 1,325 נקודות. בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע הקודם, התממש המדד ב-0.8% לאחר שנבלם ברמה זו. אולם מנגד תומך במדד קו המגמה העולה, אשר מסמן באופן חד למדי את המעבר מהמגמה האופקית שלאחר ימי הירידות של מאי-יוני, לתקופה חדשה של עליות. כך שכבר בשבוע-שבועיים הקרובים יחצה המדד את קו רמת ההתנגדות כלפי מעלה, או כלפי מטה, את קו המגמה העולה. תנודה זו, עשויה ללמד את המשקיעים כיצד יסיים שוק המניות בארה"ב את השנה הקרובה.

על השאלה כיצד תסתיים השנה, חלוקים לפי שעה בכירי האסטרטגים של בנקי ההשקעות בארה"ב, אך לקראת האפשרות של חציית אחד הקווים, התנהל בפתיחת היום מסחר תנודתי שהחל עם עליות של כ-0.5% במדדים המובילים, עבר לירידות של כ-0.2% ואז חזר לעליות. את המגמה החיובית הובילו מניות הטכנולוגיה ובראשן מניות חברות השבבים, אשר עלו ב-2.4%.

יתכן שגם הערות חיוביות מצד נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, ריצ'רד פישר, תרמו לאווירה האופטימית בשווקים. פישר אמנם ציין בנאום שנשא במקסיקו, כי האינפלציה ממשיכה להדאיג אותו יותר מאשר הצמיחה הכלכלית, בניגוד לנתונים כלכליים שהצביעו לאחרונה על ירידה בקצב האינפלציה בארה"ב. אולם בתשובה לשאלות מהקהל, הוסיף פישר כי הוא מאמין שהכלכלה האמריקאית צומחת כעת בשיעור של קרוב ל-3%, בדומה לקצב הצמיחה שנרשם בארה"ב ברבעון השני של 2006.

דבריו של פישר הפחיתו לפחות חלק מהחששות מפני האטה חדה מדי בצמיחת הכלכלה האמריקאית, אשר גררו בסוף השבוע הקודם את בורסות וול סטריט ליומיים של ירידות שערים. לחששות אלו תרמו נתונים על התכווצות בפעילות היצרנית בפילדלפיה ועל החולשה המתמשכת בשוק הנדל"ן למגורים.

עליות מחירים נרשמו גם בשוק הסולידי והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.042% ל-4.555% - שפל של 7 חודשים. נתונים משוק הנדל"ן למגורים בארה"ב הצביעו כי בועת הנדל"ן האמריקאית הולכת ומאבדת אוויר, כך שהסיכוי להעלאה נוספת של הריבית, נראה כיום כמעט אפסי. יותר מכך, על רקע האפשרות להאטה כלכלית חריפה מדי, אשר תוביל לתחילת מהלך של הורדת ריבית בארה"ב, גובר הביקוש לאג"ח ארוכות והתשואה עליהן נמצאת בירידה מסוף יוני.

נתונים שפורסמו היום הצביעו על המשך התקררותו של שוק הנדל"ן למגורים האמריקאי. מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו בחודש שעבר ב-0.5% לקצב שנתי של 6.3 מיליון יחידות. זאת, בהמשך לירידה של 4.4% שנרשמה ביולי. בנוסף, דווח כי המחיר החציוני של בתים ודירות שאינם חדשים נפל באוגוסט ב-1.7% ל-225 אלף דולר, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. מדובר בירידה הראשונה מזה 11 שנים והשישית בסך הכל ב-30 השנים האחרונות.

המגמה החיובית השפיעה לטובה גם על המניות הישראליות הבכירות ורבות מהן נסחרות בעליות של יותר מ-1%. טבע, שעלתה ביום שישי ב-0.5%, הוסיפה עוד 1.8% ל-33.8 דולר. בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס העריכו כי ירידה של 3.4% שספגה מניית ביום חמישי, בתגובה להודעת וול-מארט על חיתוך מחירן של כ-290 תרופות, היתה מוגזמת. האנליסט ריצ'רד סילבר כתב ביום שישי, כי "כשהמניה נסחרת במכפיל אטרקטיווי של 15 על הרווח הצפוי השנה, אנו ממשיכים להמליץ על רכישת מניית טבע, במיוחד עבור משקיעים לטווח ארוך".גם ב-CIBC סברו כי מדובר ב"רוב מהומה על לא מאומה", והעריכו כי "השוק בילבל את היוזמה של וול-מארט עם תהליך לפיו הלחץ יגבר על היצרניות הגנריות להוריד מחירים".

יצרנית השבבים, טאואר סמיקונדקטור, דיווחה על עסקה חדשה עם חברת אינטרנשיונל רקטיפייר, אשר תתרום לטאואר הכנסות של 20-15 מיליון דולר בשנה, לפחות. החוזה בין החברות נחתם לטווח ארוך וכולל ייצור פרוסות סיליקון במפעל FAB 2, שמרחיבה טאואר בימים אלה. מניית טאואר הגיבה לידיעה בעלייה של 9.8% ל-1.46 דולרים.

מניית סנדיסק (סימול: SNDK) ירדה ביום שישי ב-4% וגררה את אם סיסטמס לירידה בשיעור דומה. גם היום נלחצות שתי המניות כלפי מטה, לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' חתך את המלצתו לסנדיסק, מ"קנייה" ל"נייטרלי". לדברי האנליסטים סידני הו וג'ו אושה, הם מתקשים להבין כיצד יוכל שוק רכיבי הפלאש (זיכרון בלתי נדיף) העולמי, לקלוט במהלך שישה עד תשעת החודשים הקרובים את כל היצע השבבים בשוק. זאת, למרות שלדבריהם עשויה המניה לנוע בטווח הקרוב כלפי מעלה, אם מחירי השבבי הפלאש בטכנולוגיית NAND ישמרו על יציבות בתקופה הקרובה.

בסוף יולי סיכמה סנדיסק על רכישת אם סיסטמס בעסקת מניות, שבמסגרתה תנפיק 0.76368 מניה של עצמה בתמורה לכל מניה של אם סיסטמס. העסקה, אשר אמורה להיות מושלמת עד סוף 2006, הצמידה הלכה למעשה את מניית אם סיסטמס למניית סנדיסק, על פי יחס העסקה. היום ירדה סנדיסק ב-1% ואילו אם סיסטמס איבדה 1.2% ל-41.2 דולר.

אלון USA (סימול: ALJ) דיווחה כי תשלים בתוך שבוע את רכישת בית הזיקוק אדגינגטון בקליפורניה, לאחר קבלת האישור לכך מוועדת הסחר הפדרלית של ארה"ב. למרות ההודעה ירדה מניית אלון USA ב-2.5% ל-25.8 דולר.

סופרקום (סימול: SPCBF.OB) חתמה על הסכם הפצה עם חברת קארד דאטה סיסטמס מקבוצת טושיבה, המספקת שירותי תמיכה למוצרי זיהוי מאובטחים ופתרונות מעקב ואיתור, המבוססים ע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully