וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיד-דייטינג בחברה המוסלמית באמריקה

25.9.2006 / 12:13

הורים שמרנים-מוסלמים בארה"ב רואים בדייט כהזמנה לסקס לפני הנישואין, ולכן מחפשים דרכים לשמר את שיטת השידוכים המסורתית

עבור משפחות מוסלמיות-אמריקאיות, נושא הדייטינג אליו נמשכים הצעירים הא נושא כאוב. מוסלמים אמריקאים רבים, או לפחות השמרנים שבהם, רואים במושג "דייט" משהו שטני, וכל דבר הנושא את המילה דייטינג בכותרתו ייתפס מייד כמוקצה. השיטה הפופולרית של ה-Speed Dating, לדוגמא, כונתה "משתה נישואין" בכינוס שנתי גדול של מוסלמים בצפון אמריקה, על מנת להימנע מאי נעימות.

מארגני אירועים ממין זה מדגישים את הקושי של משפחות אמריקאיות מוסלמיות בהתמודדות עם הנושא רבות מהמשפחות המוסלמיות בארה"ב, אפילו אלו שמרוצות מאורח החיים האמריקאי, מבקשות שלא להיטמע בחברה בכל הנוגע לתחום זה. סמינרים רבים, המיועדים להריהם של הצעירים ולבני משפחתם המבוגרים, מבטיחים למשתתפיהם הדרכה וסיוע ב"הצלת ילדיהן", לא פחות.

מארגן אחד הכנסים, אימאם מוחמד מגיד ממרכז אדמאס, המאגד שבעה מסגדים בווירג'יניה, אומר כי "הילדים האלה חיים באמריקה, בה דייטינג וקיום יחסי מין נחשבים מקובלים חברתית, והם נקלעים בין האידיאל של הוריהם לבין הפתיחות של החברה בה הם חיים". אכן, בחברה המוסלמית נחשבים הבילויים האלה כזהים לקיום יחסי מין לפני הנישואין, ונשים צעירות המסכימות לנוהג נחשבות מופקרות ופגומות מוסרית, וסיכוייהן להינשא יורדים משמעותית.

עבור הנערים המצב מעט קל יותר, והדבר בא לידי ביטוי בדבריו של האימאם מגיד, לפיהם הורים לנערים מוסלמים צריכים להורות להם ש"לא לדבר עם נערות מוסלמיות, אף פעם, אם אין לכם כוונה להינשא להן. מותר לכם לדבר עם נערות לא מוסלמיות, אך אסור לכן להביא אותן הביתה".

ב"ניו יורק טיימס" דווח, כי הפחד מפני התדרדרות מוסרית מביא את המרצים להזהיר אף מפני מעשים תמימים לכאורה כמו התכתבות בדואר אלקטרוני. "אלו הם מלכודות של השטן, שקשה לשים לב אליהן וקל ליפול ברשתן" אמר אחד המרצים. מרצה אחרת, יסמין קאדרי, אמרה כי על האמהות המוסליות באמריקה להתאגד בארגון שייקרא "אמהות נגד דייטינג". היא הוסיפה שאם המונח "שידוך" מרתיע את הצעירים, יש לעדן את המינוח ולקרא לו "סיוע לנישואין".

"משתה הנישואין", כפי שהמארגנים קוראים לו, נחשב אופציה מועדפת, כשהוא נעשה בפיקוח המשפחה. כך הצעירות יכולות לבחור את בעליהן העתידיים בעצמן, וההורים מרגישים כי מעורבים, לפחות חלקית, בתהליך. המארגנים טוענים כי נשים אחדות אף דורשות פגישה בין ההורים לגבר אותו פגשו במשתה, ורק לאחר מכן מסכימות לצאת עמו לבילוי בפומבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully