וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונצרט הראשון לטלפון סלולרי

25.9.2006 / 10:29

נא לא לכבות טלפונים: מלחין אמריקאי שאוהב את האיזון שבטלפונים הניידים, מזמין את הקהל להשתתף ביצירה בעזרת הצלצולים

יוצר ג'אז אמריקאי החליט שהמוזיקה צריכה להתקדם עם העולם, ולכן מעוניין לשלב את צלצולי הטלפונים הסלולריים של מאזיניו ביצירות. דייויד בקר מעודד את הקהל בקונצרטים שלו להשתמש בטלפונים הניידים במהלך היצירות, שכן הדבר תורם למוזיקה.

בקר אף יפתח את פסטיבל המוזיקה הסימפונית ה-20 של שיקאגו בחוד הבא ביצירה "קונצ'רטינו לתזמורת ולטלפונים סלולריים". במהלך הקונצרט, שיארך כרבע שעה, יתבקשו חברי התזמורת והקהל להדליק ולכבות את הטלפונים הסלולריים שלהם, ולהשמיע את הצלצולים המעצבנים. הקהל יונחו לפתוח את הטלפונים בעזרת מנורות ירוקות ואדומות שיוצרו באולם.

"בטח יש אנשים שטוענים שזה לא שפוי לנסות לשלב 'קקופוניה' של טלפונים ניידים עם המוזיקה הטהורה של התזמורת", אמר בקר בן ה-74, והוסיף כי זו הפעם הראשונה בקריירה שלו שהוא סיים לכתוב יצירה, אולם אין לו מושג כיצד היא תישמע. "אי אפשר לחזות כיצד ישמעו 1,000 טלפונים ניידים בבת אחת".

בקר מתחבר לצלצולי הטלפונים כיוון, שלדבריו, הדבר מזכיר לו תזמורת ג'אז. תזמורת כזו מאלתרת, ולכן לא ניתן לדעת איך ישמעו בסוף היצירות שינוגנו על ידי.

היוצר מדמה את הקונצרט שלו, שיורכב מסדר ובלאגן, לדברים שהטלפונים הסלולריים הביאו לחיינו. לדבריו, הטלפונים יצרו גם סדר וגם כאוס בחברה. "יש איזון נפלא בחיים בעקבות הטלפונים הניידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully