וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: הליכה לא מספיקה לשיפור הבריאות

25.9.2006 / 7:58

מדענים מקנדה בדקו תוכניות לשיפור הכושר בהליכה בקצב חופשי ובמאמץ. התוכנית המאומצת שיפרה את הכושר, אך הן לא תרמו לבריאות

צוות חוקרים מאוניברסיטת אלברטה בקנדה מטיל ספק ביעילות של הליכה, כספורט יחידי בלי פעילות גופנית מסוגים אחרים, לצרכים בריאותיים.

במהלך כינוס של מכללות אמריקאיות לרפואת ספורט אמרו החוקרים כי הפעילות המוגבלת בהליכה כנראה לא מספיקה ולא משפרת כמעט את הכושר. החוקרת הראשית, ד"ר ויקי הרבר, אמרה כי "באופן כללי, פעילות לא מאומצת, כמו הליכה לבדה, לא מעניקה יתרונות בריאותיים משמעותיים בהשוואה לתוכניות אימון המעלות את המאמץ מדי פעם".

ב-BBC דווח כי ד"ר הרבר ועמיתיה מודאגים מכך שאנשי רבים רואים חשיבות בעשיה של כל פעילות גופנית שהיא, על חשבון המאמץ הדרוש.

במהלך המחקר נבדקו 128 בני אדם, שהשתתפו כל אחד באחת משתי תוכניות לשיפור הכושר הגופני באמצעות הליכה. בתוכנית האחת נדרשו המשתתפים לצעוד 10,000 צעדים בקצב שלהם, ואילו בתוכנית השניה נדרשו המשתתפים לצעוד באופן מאומץ יותר יותר, עד הנקודה בה נותרה להם די נשימה כדי לומר משפט או שניים ברצף ובקלות בסוף התרגיל. בשתי התוכניות, שארכו כששה חודשים, נשרפו בתרגילים אותו מספר קלוריות.

החוקרים העריכו את ההשפעה של התרגול על הכושר הגופני של המשתתפים באמצעות מדידות של לחץ דם ומדידות שיא ניצול החמצן, שיטת מדידה המלמדת על קיבולת הריאות. הם גילו כי שיא ניצול החמצן בשיטת הצעדים עלה בממוצע ב-4% במהלך ששת חודשי התוכנית, ואילו בתוכנית המאומצת יותר הוא עלה ב-10%. תסמינים נוספים של מצבם הבריאותי של המשתתפים, כמו רמות [[גלוקוז]] בדם בזמן צום ורמות השומן בגוף, לא השתנו כלל בשתי התוכניות.

לדברי ד"ר הרבור, תוכנית הצעדים היא דרך טובה לגרום לאנשים להתחיל בפעילות גופנית. "אבל כדי להגיע לתוצאות, צריך להגביר את המאמץ ולהגיע למצב שבו אתה מתנשף", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully