וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטורים נוספים בחינוכית

אתי שכטמן

24.9.2006 / 1:00

שלושה עובדים של הטלוויזיה החינוכית פוטרו בחודש האחרון מעבודתם. החינוכית: "העובדים הועסקו לתקופה מוגבלת שהוגדרה בחוזה עימם"

פיטורי הפרילנסרים בחינוכית נמשיכים. שלושה עובדי פרילנס קיבלו החודש מכתבי פיטורים. גורמים בחינוכית משערים שהמטרה הפעם היא להצניע את עניין הפיטורים.

כזכור, ביוני השנה קיבלו שלושים עובדי פרילנס של החינוכית מכתבי פיטורים. העובדים היו מועסקים תקופות ממושכות. חלק ניכר מהם קרובים להשלים שנתיים של עבודה רצופה. העומדים בפני פיטורים פנו לעמותת "מען", עמותה לסיוע לעובדים, במטרה להביא לביטול פיטוריהם. עורכות הדין אורנה לין וענבל אלטמן, העובדות בשיתוף עם העמותה, פנו בזמנו למנכלי"ת הטלוויזיה חינוכית, יפה ויגודצקי במכתב: "בחינת התוכן הממשי של היחסים בין טח"י ובין מרשינו, על פי המבחנים שנקבעו לכך בבתי הדין לעבודה, מביאה למסקנה שמדובר בעובדים לכל דבר ועניין, וליתר דיוק: בעובדי מדינה לכל דבר ועניין". הנימוק שניתן לעובדים היה כי עבודתם הסתיימה, עו"ד לין דרשה הזדמנות לשימוע.

לכמחצית מהמועמדים לפיטורים נערך שימוע, בעקבותיו פוטרו שבעה עובדים. הדבר עורר סערה: מגישים בטח"י ביניהם אבירמה גולן וחיים זיסוביץ' מחו על הפיטורים. רבים נוספי הביעו תמיכה במפוטרים ביניהם העיתונאים אביב לביא, נטשה מוזגוביה ומיקי קרצמן, הזמרים יהלי סובול, עמיר לב, שאנן סטריט ועוד.

גם הפעם העובדים שפוטרו עבדו בחינוכית תקופה המתקרבת לשנתיים. שניים מהם עבדו שנה ועשרה חודשים והשלישי שנה ושלושה חודשים. שניים מהם קיבלו נימוק כי לא יזדקקו עוד לשירותיהם, בטרם הפרוייקט עליו עבדו יצא לפגרה. השלישי פוטר עם יציאת התכנית עליה עבד לפגרה. אולם, כנהוג בחינוכית, המפוטרים לא עבדו רק בתכנית אחת, אלא בכמה הפקות.

"הקישור מגמתי, מעניין שכולם התקרבו לשנתיים, ובקרוב יחשבו לפרילנסרים עם ותק", אומר אחד המפוטרים. "אנחנו קבוצה שבאה פחות או יותר באותו זמן, בין ספטמבר לנובמבר. ובאותו זמן, אחרי כמעט שנתיים, החליטו לפטר אותנו. פעמים רבות אם לא עברת את השנה מעבירים אותך לתכנית אחרת בזמן הפגרה. כולנו עשינו פרויקטים אחרים. לכן הנימוק, כאילו ההפקות הסתיימו, הוא מופרך".

"קיימת מדיניות של חסכון בהוצאות, על חשבון בטחון חברתי של העובדים", אומר אסף אדיב מנכ"ל עמותתה "מען" המסייעת לפרילנסרים במאבקם, "העובד לא נשאר לעד סטודנט בן 25, ובהתנהלות כזו הוא אינו יכול לנהל משפחה".

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "שירותיהם של שני הפרילנסרים נשכרו לצורך הפקת התוכנית "מוזיקה היום", לתקופת העסקה מוגבלת. כעת, כשהפקת התוכנית הסתיימה, אין באפשרות הטלוויזיה החינוכית להאריך את חוזה העסקתם וזאת בהתאם לחוזה שנחתם עמם. הדבר נכון גם לגבי הפרילנס השלישי, שהועסק במחלקת הפרומו לתקופה מוגבלת, שהוגדרה מראש על ידי נוהלי הנציבות והאוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully