וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מבעיות שינה? השתמשו בצמחי מרפא

24.9.2006 / 22:47

מחקר חדש מצא כי אחד מכל שישה אמריקאים סובל מנדודי שינה וכי4.5% מהם משתמשים בשיטות אלטרנטיביות לטיפול

מחקר חדש שמתפרסם הארה"ב מצא כי רוב משתתפי המחקר שסבלו מבעיות שינה או אינסומניה והשתמשו בשיטות טבעיות לטיפול בבעיה - דיווחו על טיפולים אלו כמועילים.

ד"ר ננסי ג'יי פירסון ועמיתיה, מהמרכז הלאומי לרפואה משלימה ואלטרנטיבית במרילנד, אספו מידע מ-2002 משתתפי המחקר ומצאו כי 17.4% מהנשאלים דיווחו על קשיי הרדמות או אינסומניה בשנה שחלפה. 4.5% מאלו שדיווחו על בעיות אלו, שמוערכים כ1.6 מיליון בני אדם באוכלוסייה הכללית, משתמשים בשיטות אלטרנטיביות שמסייעות להם לישון טוב יותר. השימוש שכיח בעיקר בקרב צעירים ובקרב אנשים משכילים. צמחי מרפא ותרגילי הרגעות היו השיטות שנמצאו כפופולריות ביותר. כ-60% מהנשאלים אמרו שדיווחו לרופא שלהם כי הם משתמשים בשיטות אלו.

פירסון וצוותה מצאו כי שכיחות אינסומניה בקרב אנשים שסובלים מדיכאון וחרדה גבוהה פי 5 מבקרב אנשים בריאים, בעיות לב מכפילות את הסיכויים לכך ויתר לחץ דם והשמנת יתר גם מעלים את הסיכויים, אם כי בשיעור נמוך יותר. בעיות שינה נמצאות בשכיחות הגבוהה ביותר בגילאים 45-54. בקבוצות הגיל המבוגרות יותר שכיחותן פוחתת ואז היא שוב עולה בקרב בני 85 ויותר. ממצאים אלו סותרים ממצאי מחקרים קודמים שמצאו כי בעיות שינה שכיחות בקרב קשישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully