וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במה חדשה

דידי חנוך

24.9.2006 / 17:26

Stage6 החדש של חברת DivX, מפתחת טכנולוגיית הוידאו המהפכנית, הוא ממש כמו יוטיוב... אבל ההפך

DivX היא החברה שפיתחה את הפורמט הכל כך פופולרי לקבצי וידאו, הפורמט שמאפשר לצפות בקבצים באיכות DVD (כמעט) בנפח קטן יחסית. עכשיו גם היא (כמו כולם, כך נראה) רוצה אתר וידאו עם תוכן גולשים.

האתר של דיבקס, Stage6, הוא אתר מעניין משתי בחינות. ראשית, אי אפשר להתעלם מאיכות הוידאו. היתרון הגדול ביותר של Stage6 הוא שהסרטים מוצגים בפורמט DivX (כמובן), מה שאומר שמדובר בסרטונים באיכות שכמוה לא ניתן לראות ביוטיוב או בגוגל וידאו.

ל-DivX יתרון נוסף: אחוז גבוה מאד מנגני ה-DVD שנמכרים היום תומכים בפורמט. האתר מאפשר הורדה נוחה של כל סרטון, כך שניתן לנגן את הסרטים לא רק במחשב, כי אם גם בטלויזיה באמצעות ה-DVD.

לפורמט יש צד שני: קובצי DivX אמנם קטנים יחסית לאיכותם הגבוהה, אבל הם לא באמת קטנים. השימוש באתר דורש רוחב פס משמעותי, ומשתמשים בעלי חיבור שאינו מהיר מאד עשויים למצוא את עצמם ממתינים זמן מה לתכני הוידאו שלהם. החסרון הזה אמנם יהפוך משמעותי פחות ופחות עם חלוף הזמן, אבל הוא משמעותי מאד כיום.

האתר תומך כעת רק בקבצי DivX. הנוסח של ה-FAQ שלהם מרמז שבעתיד הם ייקבלו גם קבצים בפורמטים אחרים וימירו אותם, אבל כרגע זאת מגבלה נוספת באתר.

Stage6 מצויד בכל המאפיינים החברתיים הבלתי נמנעים: תגיות, יומן, ואפשרות לכתוב הערות ולתת ציונים לסרטונים של אחרים. אפשר גם לתת לסרטונים נקודות שיעלו את דירוגם באתר. הנקודות האלה מוגבלות (כל משתמש מתחיל עם 25 נקודות), כך שהן עשויות להיות משמעותיות יותר מהאפשרות לדרג ללא הגבלה.

ואם כבר מדברים על הדירוגים, הרי שהחברה בחרה במונחים מעט מתחנפים לקהל שהיא מקווה למשוך. הציון הגבוה ביותר הוא W00t, ובדרך ל-Flamebait (הנמוך ביותר) תמצאו גם את WTF ואת Lame. יש גם אופציות לאנשים שלא דוברים l33t.

פרשנות

מה הפך את יוטיוב ללהיט כל כך עצום? ניתן להתווכח על הגורמים, אבל אין ספק שקלות השימוש בשירות היתה חלק עצום מכך. האפשרות להעלות קובץ בכמעט כל פורמט ולשלב את המדיה בכל אתר עודדה אנשים להשתמש בשירות. המאפיינים החברתיים (והקליפים המוטמעים באינספור אתרים ברחבי הרשת) הפכו את השימוש ביוטיוב לויראלי.

איכות הוידאו ביוטיוב מעולם לא היתה מופלאה במיוחד. אבל כל אחד יכול לעלות לשם סרטים, וכל אחד יכול לצפות בסרטים שנמצאים באתר.

Stage6, לעומת זאת, לא מקל על הקהל. צריך להעלות סרטונים בפורמט שלהם, וצריך רוחב פס כדי לצפות בהם. אפשר אמנם לצפות בסרטונים במכשיר ה-DVD, אבל כדי לצפות בהם באתר אחר צריך להעלות אותם לשרת שלו באמצעות התוכנה של DivX. טלויזיה זה נחמד, אבל זה לא ממש אמצעי להפצה ויראלית של האתר שלכם.

אני לא מאד אופטימי בנוגע לעתיד של Stage6. אשמח להתבדות, כי הסרטונים שלהם באמת באיכות טכנית גבוהה וכי יש לי חיבה לקודק שלהם. אבל אני חושש שהאסטרטגיה שלהם תמצב אותם, במקרה הטוב, כאתר נישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully